maandag 31 oktober 2011

Zuster Klivia...


credits hier

Vandaag had ik het gevoel dat mijn vingers groener waren dan anders, dus ik ben gelijk aan de slag gegaan. De tuin in. Het was sowieso al het ideale weer om buiten te zijn. Een lekker zonnetje en een zeer zachte temperatuur. Wat wil je nog meer in de herfst? (Misschien zo doorkabbelen naar de lente??)
Ik ben begonnen met wat snoeiwerk en oude planten weg te gooien. Maar ja, de groene bak begon al weer uittepuilen. Ik heb nog net een beetje kunnen vegen, maar ook niet alles. Over twee weken kan ik weer verder, dan is ie weer geleegd.
Ik wilde nog een paar kamerplanten nieuwe aarde geven, maar helaas...potgrond was op. Ik greep mis. Nou ja, jammer dan. Dan maar wat boodschapjes doen bij de C1000.
En wat ziet mijn oog daar? Zakken potgrond!! Zo kon mijn plan toch nog doorgaan!
Mijn Clivia stond al een hele tijd zieligjes op de vensterbank. Ze vertelde me dat haar jasje veel te klein was geworden. Ze kreeg geen lucht meer! En inderdaad, ik heb haar potje van haar af moeten zagen. Nu staat ze weer mooi te wezen in haar jasje van twee maten groter. Wedden dat ze binnenkort voor me gaat bloeien? Als dank....:-)
Van mijn tante Tiny had ik een tijdje geleden wat stekjes gehad van een exotische kamerplant die zij had. Een plant met sprieten, die zijn zaadjes wegschoot door de kamer. Hij leek me een beetje op een Aloë Vera. De zaadjes had ze geplant en toen ze opkwamen kreeg ik ze. Ook die zijn nu verpot. Maar de babyplant lijkt totaal niet op de moederplant. Zo raar. Wie herkent dit plantje? Ik ga binnenkort maar eens in mijn kamerplantenboeken spitten....
Verder heb ik nog wat franse knoflook in de tuin geplant. Geen idee of dat nog iets gaat doen, maar ik kan het allicht proberen, niet waar?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee hoi ook ik ben op zoek naar de naam van deze plant of naar zaadjes ervan,als je de naam inmiddels weet zou je dat op de site willen zetten?

met vriendelijke groet uit noorden

Ineke zei

T'is de Euphorbia Leuconeura Madagascar Jewel... zie blog van 5 november 2011

Anoniem zei

Vriendelijk Bedankt!!