zaterdag 5 november 2011

Afgebeuld....


credits hier

Gisteravond hadden we onze 8e Zumbales. En hemel, wat heeft ze ons afgebeuld! We moesten al gelijk bij binnenkomst de gewichtjes uit de kast halen. En volgens een van de andere zumba'ers voorspelde dat niets goeds. We hebben ons dus maar gehouden aan de middelzware gewichten van 1 kilo per stuk. T'zijn toch in vergelijk twee pakken suiker waarmee je staat te zwaaien en te liften. En hoe hoger je ze houdt en hoe langer je ze boven je hoofd staat te zwaaien hoe zwaarder ze worden. En ze had nog meer voor ons in petto! Springen! Hoog met die beentjes! Oh, dat is zo vermoeiend en adembenemend! Ik hoorde mijn zus naast me ook al kreunen en steunen. We zijn daar zoooo niet goed in! Al dat vet wat de lucht ingehezen moet worden!
Uiteindelijk moesten we als afbouwoefening nog op één been balanceren met de voet van het andere been rustend op het bovenbeen, en met de ellebogen op schouderhoogte. Zie je het voor je? De gezusters van der K. bakten er weer niks van! We vielen om de haverklap om. Zoals mijn zus al treffend zei: 'We zijn echte tuimelaartjes.' Maar goed, we hebben ons echt weer in het zweet gewerkt. En ik maar denken dat we intussen een stuk fitter waren geworden omdat we na afloop van de les nooit meer zo moe waren als de eerste keren! :-)

Trouwens....de naam van het plantje van een paar blogjes terug is ook bekend:
Euphorbia Leuconeura Madagascar Jewel.
Ik ging eens googlen op het internet: Welke plant is dit? En al bij de eerste hit vroeg een ander iemand zich ook al af welk plantje dat was.... MIJN plantje dus! Ook toevallig! Dus ik was er al snel achter. Ik geloof niet dat ik het nou zo'n leuke plant ga vinden als ie volwassen is. Maar als babyplantje is het een schatje.
Nog een keer trouwens, nu we het toch over babies hebben..... Volgend jaar mei wordt de familie weer uitgebreid! Jan's neefje Johan en zijn vrouw Kasia zijn zwanger! Altijd leuk nieuws, toch! :-)

Geen opmerkingen: