zondag 6 november 2011

Lenie viert feest!



Lenie is vandaag 51 jaar geworden. En dat vierde ze zoals elk jaar met een DOE-iets. Vorig jaar was dat met een prachtige herfstwandeling bij Kasteel Lichtenvoorde. Dit jaar had ze ons verzameld bij het Stads Museum Zoetermeer om daar de boel eens te verkennen. Velen van ons waren daar, hoewel we al jaaaaaren in Zoetermeer wonen, nog nooit geweest. Veel oude foto's van Zoetermeer gezien. En ik heb nooit geweten dat er zoveel verschillende kurkentrekkers bestaan, maar die waren daar ook allemaal te bewonderen. Ook allerlei attributen uit de jaren 60-70. Vaak hoorde ik iemand zeggen: Oh, dat eierdopje hadden wij vroeger ook. Oh, kijk, die oranje beschuitbus....heb ik nog steeds! (onverwoestbaar dat Brabantia!)
In een andere ruimte waar allerlei grote foto's hingen was een jazzgezelschapje aan het spelen. Een vrouw met viool, een man met gitaar (Erwin Beijersbergen) en een man met een saxofoon (Wim Ninaber). Leuke jazzy deuntjes. Toen ze hoorden dat een aantal van ons op een koor zat, wilden ze wel even een nummertje samen doen. Ohhh jeeee. En dan blijkt dat we zonder map niet echt uit de voeten kunnen met teksten! :-) Nou moet ik zeggen dat 'the Rose' al een paar jaar uit onze map is verdwenen, dus die smoes hadden we gelukkig wel.... Maar we hebben ook 'Het Dorp' samen met de muzikanten gezongen. Dat ging al beter, maar was ook niet je van het. Maar toch was het leuk en heel spontaan!
Na het museum zijn we naar de stad gelopen om daar nog bij Mr.Cocker thee/koffie met een appelpunt te nuttigen. Lekker, hoor, maar niet goed voor de lijn! Daarom nam ik er maar warme karamelsaus bij i.p.v. slagroom. ;-)
T'was weer een leuke verjaardagsviering! Bedankt, Lenie!
Ik heb nog een opname gemaakt van het gezang.... Nieuwsgierig? Klik HIER maar.
Maar heb geen grote hoge verwachtingen, aub! :-)
Zelf heb ik niet meegezongen bij dat nummer. Ik had de smoes dat ik een filmpje aan het maken was.... :-P

Geen opmerkingen: