donderdag 24 november 2011

Sportschool, grrrr.....en Queen!


credits:
papers...Chaos Lounge/KB/NB
pics...Internet
tree...Raspberry Road
element...Margote
frame...Ineke62

De kennismakingscursus van Zumba is afgelopen. We hebben de 10 lessen achter de rug. En ik moet zeggen: het beviel me wel, dat gezumba. Ik voel me fitter, heb nooit spierpijn gehad en of ik afgevallen ben?.....Geen idee. Dat moet nog blijken als ik in december mijn gezicht en mijn gewicht weer bij de huisarts laat zien.
Maar aangezien de Zumba niet naast de deur was en ik ook nog de anderen in twee wijken op heb gehaald, wil ik toch iets meer in een van onze buurten vinden.
Vandaag ben ik dus maar eens langs een sportschool geweest. Had eerst al op hun website gekeken en ja, ze gaven Zumba. Maar watvoor Zumba en wat de kosten ervan waren stond er niet bij. Na een tijdje aan de balie gewacht te hebben dacht ik informatie te kunnen krijgen. Nou, dat viel niet mee! Wat is dat voor een maffia-gebeuren, zo'n sportschool! Ik kreeg nog net een gewoon antwoord op de vraag of het zumba-dance of Zumba fitness was dat ze gaven. Dance dus. Mooi, niet met gewichtjes. Maar op de vraag wat het ging kosten werd nogal moeilijk en ontwijkend gedaan. We werken met abonnementen. Ok, wat kost een abonnement? Dat kon ze zo niet zeggen... Hoezo niet? Ja, dat ligt aan uw persoonlijke wensen... Mijn wens is Zumba, 1x per week. Duh!!!
Ja, meestal hebben we het daar pas over als u eerst een gratis proefles hebt gehad. Ik wil pas een proefles als ik weet wat de kosten NA de proefles zullen zijn. Ja, die prijs ligt toch echt aan uw eigen wensen! Nogmaals, mijn wens is Zumba, 1x per week!!! Eindelijk schoorvoetend een antwoord: 35,50 per maand. Nou, was DAT zou zo moeilijk??? *erger* *erger*. Nog een vraagje: hoe groot zijn de groepen? Ja, dat varieert...*zucht* Ok, daar werd dus ook vaag over gedaan. *frons* Zit er dan een MAXIMUM aan het aantal mensen in de groepen? Neuh.... Grrr. Daar zakt je broek toch van af?? Ik WIL daar niet eens meer sporten! Is er nou nergens een leuke Zumba groep bij een wijkvereniging ofzo? Maar ik kom alleen overal aerobics, yoga en gym tegen. Daar krijg ik vast spierpijn van! :-/

Vanmorgen op het koor werd bekend gemaakt wat onze volgende workshop zal zijn: Queen!
Helemaal leuk! We hebben ooit al eens 'Bohemian Rhapsody' gezongen. We hebben nog geen lijstje gehad met de nummers, maar die zal er ongetwijfeld bijzitten. Vanaf eind januari gaan we eraan beginnen. Ik hoop dat het weer een hoop nieuwe leden zal aantrekken! In ieder geval krijgen we 19 januari les van een zangpedagoge. Vanmorgen heeft ze alvast een repetitie meegemaakt om te kijken watvoor een koor we zijn en hoe we zingen. Ze had al een hoop ideetjes voor ons. Ben benieuwd. Da's altijd wel leuk zoiets. En je leert er meestal wel wat van ook. Als het maar bleef hangen, hè? :-P

Geen opmerkingen: