zondag 15 januari 2012

Een prettig weekend!



Vrijdag was ik bij mijn moeder en las daar in de krant dat het Ierse koor Anuna een concert gaf in de Dr. Anton Philipszaal in Den Haag. Ik kende het koor al een tijdje en luister graag naar ze. Ze zingen prachtig zuiver en hebben hele mooie arrangementen. Ze zingen a-cappella. Daar zijn Jan en ik vanavond dus naartoe geweest. Geen idee hoe het nou zit met die Dr. Anton Philipszaal, want het concert zelf was in het Lucent Dans Theater. Zijn er meerdere theaters/zalen? Heet het HELE gebouw Dr Anton Philipszaal en is het Lucent Dans Theater een onderdeel ervan?? Geen idee! We waren er voor het eerst. Gratis garderobe, gratis koffie/thee voor de voorstelling en een gratis drankje tijdens de pauze. Goh!! We zaten op de vierde rij. Mooie plaatsen. De voorstelling begon. Bij de eerste toon sprongen bij mij al de tranen in mijn ogen. De mannen stonden op het podium en de vrouwen kwamen van achter de zaal naar voren gelopen met een kaarsje. Heel mooi, ze klonken als engeltjes. De hele show was een mix van (ook wel bekende) ierse muziek en een beetje katholiek aandoende muziekstukken. Maar heel mooi en heel mystiek in beeld gebracht. Echt zo'n keltisch sfeertje. De nummers werden aan elkaar gepraat door een zeer amusante droogkloot van een Ier. Wat een humor hebben ze toch! :-) Hij vertelde nog dat ze aan het eind van het jaar weer terug naar Nederland kwamen en dan workshops gaan geven. Gratis! Daar kon je je als koor voor opgeven! Misschien iets voor Enjoy of voor Inspirited? Jan en ik hebben in ieder geval een hele mooie, oorstrelende, rustgevende, gelukkig niet gemiste, avond achter de rug. Fijn!
Ze zijn nog steeds het Centraal Station aan het opknappen, dus na 22.15 's avonds werden er pendelbussen ingezet. En ga dan maar zoeken waar de halte is van de bus die ons naar station Laan van NOI moest brengen waar we de Randstadrail naar huis konden pakken. :-/ Wat een gedoe! Maar goed, we zijn thuis gekomen. Uiteindelijkkkkk.



Verder zijn er nog een paar jarigen. Vandaag is mijn oom Hans jarig. Hij is 67 geworden. Gefeliciteerd! Hij vierde het gisteren, net als mijn vader die MORGEN 78 wordt. Dus wij zijn gisteren, samen met mijn zus en zwager naar Breda gereden om mijn vaders verjaardag alvast te vieren. Was ook een gezellig middagje. En hij ziet er nog zo goed uit voor zijn leeftijd! Jammer dat ik geen foto heb genomen. Had mijn camera niet bij me trouwens.....In de auto, op de weg terug, hebben we jeugdherinneringen op zitten halen. Over toverboekjes die je kon vouwen, over balletjes aan touwtjes, en ook gewoon over vroeger. Waar de website 'jeugdsentimenten' al niet goed voor is.... :-)

Mariska heb ik al sinds vrijdagmiddag niet meer gezien. Gisteravond heeft Alex een feestje gegeven, nog vanwege zijn verjaardag in December. Geen idee hoe dat afgelopen is. Ze is wel thuis nu, maar we hebben haar alsnog niet gezien. Ze sliep al toen we thuiskwamen. Nou ja, misschien zie ik haar morgen nog wel... :-)

Geen opmerkingen: