donderdag 5 januari 2012

Even in de rats....


credits hier

Vanmiddag was het weer tijd voor mijn 2-jaarlijkse mammografie. Mijn borsten zijn weer flink door de mangel gehaald. Ze gloeien nog na! Daarna moest ik weer even op de gang wachten voor de uitslag of de foto goed gelukt was en of er iets op te zien was geweest. En het duurde maar en het duurde maar. Ik maar wachten. Dat voelde al niet goed. Eindelijk werd ik weer naar binnen geroepen. Ze hadden mijn foto's van 2½ jaar geleden met de recente vergeleken en er was een klein verschil gezien. Er moest nog een aanvullende echo gemaakt worden. Dus ik weer op de gang, weer wachten.
En dan zit je niet lekker meer. Dan gaat er van alles door je heen. Dat je dus nu zelf de klos bent. Dat je dat eigenlijk ook wel al een beetje verwacht had, na mijn oma, mijn zus en mijn moeder. Dat dat nu helemaaaaaaal niet uitkomt. Dalijk kan de Scratch in Leiden voor mij niet doorgaan vanwege operaties en bestralingen. En ik wil eind april nog naar Dublin. Zou ik dan al opgeknapt zijn? Of nog te moe? Zou het door de pil zijn gekomen die ik sinds mei slik? Ik wist dat de pil niet goed zou zijn voor me. Maar zou dat zo snel borstkanker kunnen veroorzaken überhaupt? Daarna boos op de gynaecologe die mijn baarmoeder er toen niet uit heeft gehaald. Dan was ik ALLANG van mijn menstruatieklachten afgeweest en had ik die rotzooi nooit hoeven te slikken. Klote mens! Hoe moet het met de boodschappen? Ik mag na een operatie natuurlijk niet zwaar tillen.... Wat een gedoe! Grrr. Boosheid troef!
Maar goed, ik mocht naar binnen bij de radiologie. En weer wachten op het ligbed. En wachten en wachten. De radiologe kwam. (Leuke oorbellen had ze in, complimentje gegeven!). Ze had in de twee foto's een klein verschil gezien in mijn rechterborst. Een borstweefselverschil. Er zat nu wat weefsel op een plek waar die vorige keer niet had gezeten. Vandaar dat ze nog even met de echo wilde kijken naar mijn borst en mijn oksel. Maar op de echo zag ze niet echt iets verontrustends. Geen knobbeltje ofzo.
Poeh! En ze zei ook eerlijk dat ALS ze wel wat had gezien, dat ze gelijk aktie had ondernomen voor een punctie. Maar ja, als er geen knobbeltje zit kon ze ook niet prikken! Ze vermoedt dat het aan de foto ligt. Jippie! Bij ieder ander had ze me in deze conditie zo laten gaan, maar aangezien ik een familiegeschiedenis heb kwa borstkanker wil ze wel dat ik een jaartje eerder kom voor een nieuwe mammografie. Gewoon voor de zekerheid. Heb ik dus achteraf voor nop in de rats gezeten! :-) Gelukkig maar.
Ik heb mezelf maar weer een mooie bos lelies kado gedaan! En vanavond eet ik extra lekker: lasagne!

Geen opmerkingen: