donderdag 2 februari 2012

Over kaartjes en botervloten...Botervloten?? Ja, botervloten!



Ik heb weer een druk dagje achter de rug. Vanmorgen natuurlijk weer de Queen-workshop bij ons koor 'Enjoy'. We zijn begonnen met het (best wel pittig om intestuderen) nummer: 'Is this the world we created'. Ik ken het nummer eigenlijk niet. Was volgens mij niet echt een grote hit van Queen, of wel?? Ik weet dat mijn vroegere koor 'Inspirited' het ook ingestudeerd heeft, maar ik heb het ze nog nooit horen uitvoeren. Misschien op het concert dat ze op 10 maart gaan geven, tesamen met het koor Dabar? Kaarten a 5 euro zijn bij mij te reserveren!! :-) (gelijk even reclame maken, komt nog een uitgebreider berichtje van).
Maar dat was vanmorgen allemaal.
Voor vanmiddag had ik een afspraak met mijn tante Tiny staan om samen naar de Art Deco Beurs te gaan in de Grote Kerk in Den Haag. We hebben best wel dezelfde smaak, dus vandaar. We waren een beetje te vroeg in Den Haag, de beurs ging pas om 15.00 uur open, dus we hebben nog een rondje Passage, Maison de Bonneterie (lekker warm), Hoogstraat, Noordeinde, Hogewal, Prinsessewal, Prinsestraat, Kerkplein gelopen. M'n tante was er al menig jaar niet meer geweest en verbaasde zich over de veranderingen. Winkels van toen waren weg, en wat er hier en daar voor teruggekomen is luidde toch wel een teloorgang in. Jammer. De panden en gevels op zich zijn natuurlijk nog steeds mooi, mits ze goed onderhouden zijn.
Maar goed, de beurs. Alle leuke spulletjes stonden weer keurig uitgestald voor het likkebaardend publiek, dat in groten getale gekomen was. Mijn tante had wel oog voor de vele beelden die er stonden. Ikzelf hou erg van glaswerk en vazen. En die stonden er genoeg. De één nog sierlijker dan de ander. Helaas ook de één nog duurder dan de andere, ook al peperdure, vaas...:-/
Kettingen, broches, ringen...schitterend. Vaak heel eenvoudig van design, maar mooi! Kwijl, kwijl, geef me een doekje! Ik ben nog totaal verliefd geworden! Op een botervloot! Een mooi zilveren onderbordje, vierkant, daarop een glazen vloot, eenvoudig bewerkt, met daarop een zilver elegant dekseltje. En dat staat dan zo mooi in de vitrine te glimmen onder een halogeenspotlampje. Ze weten wel hoe ze het moeten presenteren! Maar ja, wat moet je nou weer met een botervloot als de boter tegenwoordig in een knijpfles zit! Mijn verstand heeft het dus weer gewonnen van mijn hart. 'MIJN' botervloot staat nog steeds te pronken op de beurs....hoop ik. Of zou iemand anders WEL 'boter bij de vis' hebben gedaan?? Grrr....

Geen opmerkingen: