woensdag 21 maart 2012

Gezondheidsperikelen her en der.....


credits:
paper...A-liya
wordart...Kafrounette
lace...A-liya
brush...Palvinka
feathers...aeti Scrap
frame and cluster....Raspberry Road

Ons achternichtje Ilena (zie scrap) groeide niet goed en bleek een ruisje rond haar hartje te hebben. Uit nader onderzoek in het Wilhelmina kinderziekenhuis blijkt nu dat ze een klein gaatje tussen haar hartkamers heeft. Dit zal waarschijnlijk vanzelf in de loop van de jaren dichtgroeien. Je kunt je wel voorstellen wat een vreselijk onzekere tijd de ouders en grootouders de afgelopen weken hebben doorstaan. En nog wel, want het gaatje tussen haar hartkamers is volgens de cardioloog niet verantwoordelijk voor haar groeiprobleem. De onderzoeken gaan dus door... We hopen op een goede afloop!
En met zo'n gaatje kun je trouwens oud worden, hoor! Gelukkig heb ik daar een goed voorbeeld van. Wilma, een achternichtje van me, (ze is één van een tweeling), is er ook mee geboren. Ze is wel altijd kleiner en ieler gebleven dan haar zus. Ik denk dat ze inmiddels ook allebei al over de 50 zijn. Jee, wat worden we met zijn allen OUD! :-/

Vanmorgen weer bij de dokter geweest. Bloeddruk 170/92. Gewicht hetzelfde...hoewel ik verwacht had afgevallen te zijn. Helaas. Er was nog geharrewar over de uitslag van het bloedonderzoek. Er was maar 1 uitslag binnen, die van de glucose. Was 6.5. De uitslag van het Hb gehalte was nergens te bekennen. Maar er waren wel twee buisjes bloed afgenomen. De assistente heeft nog gebeld naar het laboratorium en daar bleek dat er op het formulier helemaal geen opdracht voor het Hb gehalte was opgegeven. Wat IK op het formulier had zien staan was HbA1c. Ik dacht dat dat om mijn ijzergehalte ging. Nee, dus... Blijkt over de glucose over 3 maanden gemeten te gaan! Foutje, bedankt! De uitslag van dat was goed volgens de dok. Maar mijn ijzergehalte had ie ook wel even mogen aankruizen, dat weet ik nu nog niet.....*zucht*
Half mei weer terug. Is mijn bloeddruk dan nog te hoog moet ik aan de bloeddrukverlagers. :-/ Moet toch meer zien aftevallen..... maar hoe?

Geen opmerkingen: