woensdag 9 mei 2012

Over irish weddings en lentezonnetjes.....

credits:
template....AutumnHeart
flowers...Marzena
paper....Lily Designs
sparkles...Mimi

Bovenstaand een scrap van een aantal huwelijksfoto's van Donielle, de dochter van Donna, de vriendin van mijn ierse vriend Sean. Afgelopen zaterdag is dit meisje getrouwd. En aangezien ik gek ben op foto's kijken heeft hij me de link ernaar doorgestuurd. Toch heel anders dan een nederlandse trouwerij, hoor! Moeder van de bruid gaat in het lang met hoofdtooi (veelvuldig te krijgen in de ierse warenhuizen!), de bruidsmeisjes zijn van dezelfde leeftijd als de bruid. Alleen het bloemenmeisje is van dezelfde leeftijd als onze bruidsmeisjes. Ik had verwacht dat er op het feest nog de nodige reels en jigs gedanst zouden worden, maar nee, hoor! Dat lijkt me juist zo leuk! Was op de Schotse trouwerij die we in 2007 meevierden gelukkig wel. Dat is juist mijn leukste herinnering eraan, die traditionele dansen! :-)

En waar blijft het mooie weer? Waar is dat warme lente zonnetje?? Ik wil de tuin opfleuren met bloeiende planten. Maar heeft dat wel zin als je er, vanwege het weer, toch niet kunt zitten? Ik ben er afgelopen maandag wel al aan begonnen. Alle hangmanden en nog een meterlange bak zijn gevuld met roze geraniums. De bakken in een donker gedeelte van de tuin zijn gevuld met witte vlijtige liesjes. Ze hadden alleen bij de Driesprong weer geen trays met roze begonia's. Elk jaar is het weer moeilijk om die te vinden. Van de week maar weer eens even bij de Intratuin en Groenrijk buurten!



Geen opmerkingen: