zondag 12 augustus 2012

Buitenkraantje.....check!



Na 17 jaar intens verlangd te hebben naar een buitenkraantje mag ik hem sinds gisteren eindelijk tot de mijne rekenen! Of zoals mijn moeder in een emailtje al zo pakkend verwoordde:
Lang gewacht, stil gezwegen. Nooit gedacht, toch gekregen! :)
Zwager Nico heeft zich gisteren uit de naad gewerkt. Het grootste probleem bleek toch de purlaag in de kruipruimte te zijn. Op sommige stukken had ie maar iets van 30 cm om door te tijgeren. Hij heeft ook nog pur weg moeten zagen om bij een plek te komen waar ie een gat naar buiten kon boren. Allemaal heel benauwd, dus. Ik was er al bang voor...
Maar het is uiteindelijk gelukt! Ik heb m'n kraantje! Een kraantje met een isolatie jasje aan! Heeft Jan erbij gekocht, bang als ie is dat het kraantje van de winter bevriest. (Zelfs de planten die tegen de buitenmuur staan bevriezen niet in de winter, maar ja).
Doordat 's middags de hoofdkraan van het water toch dicht was, had ik het plan opgevat om dan gelijk maar eens de thermostatische kraan van mijn schoonmoeder in de doucheruimte te monteren! Die lag hier al bijna 4 jaar stof te verzamelen. De zeefjes in de kraan zagen er een beetje oud en kapottig uit, dus die moesten vervangen worden.
De Gamma had een leuke aanbieding van Altrex huishoudtrappen, waarbij je gratis een keukentrapje kreeg. En aangezien Mariska inmiddels met haar uitzet bezig is, was het een leuke deal. Ik eindelijk een stabiele trap en zij het keukentrapje! De fiberringen met zeefjes verkochten ze niet bij de Gamma, maar ze raadden ons aan om naar de Bouwhof te gaan. Wat een leuke zaak, zeg, de Bouwhof. Ik dacht altijd dat het een zaak was waar je alleen als ondernemer kon kopen, maar dat bleek niet zo te zijn. Mariska was ook mee, dus we hebben de bovenverdieping nog even verkend. Allemaal leuke woonkamerspulletjes waar Maris zich al een voorstelling bij kon maken hoe dat er bij haar later uit ging zien. (Kleur!) En goh, wat een mooie badkamers! Wat een prachtige tegels! (ik blijk weer een dure smaak te hebben!) :-/ Kwijl!
Nou ja, ik hou het maar bij onze basic huurhuis badkamer. Met nu een (voor ons doen) luxe kraan erin! Wat was ik trots dat ik de kraan zelf erop had gezet! Zag er gelikt uit! TOT de hoofdkraan weer open ging.... LEKKEN, LEKKEN! :-) Ik bleek dus de tape op de verkeerde plek aangebracht te hebben! Aj! Nou ja, dom. Volgende keer gebeurt me dat niet meer! :-)
Nico heeft beneden ook nog even de gasslang van het fornuis vervangen die er ook al 17 jaar opzat. Hartstikke fijn! Bedankt, Nico, voor alle klussen! Je bent een wereldzwager!
Nu maar hopen op een lange periode van allemaal hittegolven! Ik wil mijn tuin besproeien!

Geen opmerkingen: