maandag 24 september 2012

'T is iets meer, mag dat?.....



"Ik neem weer wat knoflook voor je mee", had Sylvia gezegd, toen ze op vakantie ging naar Frankrijk. Inmiddels is ze weer terug in ons kikkerlandje (wat een herfstweer, hè?) en zij en Chris kwamen vanmiddag even een bakkie thee drinken en gelijk het (naar ik dacht) trosje knoflook afleveren. Jemig de pemig! Een tas vol! Misschien wel 20 bollen! Dat zal flink stinkie stinkie worden de komende tijden! Ik ga maar wat uitdelen ook. Wie wil er een paar?

Gisteren hadden we met 'Enjoy' een optreden in het GGZ in Delft. Het was even de vraag of het wel zou lukken want de rand van de daar dienstdoende piano was behoorlijk hoog. Zouden we Peter's hoofd nog wel kunnen zien? Of zouden we alleen zijn wenkbrauwen en zijn scalp daarboven kunnen aanschouwen? Maar het lukte toch, hij bleef voldoende in beeld. We hebben relaxed staan zingen voor de mensen die daar woonden/of met het busje waren gekomen. Sommigen zaten er als een zombie bij, anderen waren heel enthousiast. 'Zuster, mijn bretel is los', riep een man die het hele concert zachtjes op een trommeltje zat mee te tikken met zijn vingers. 'Ik beduvel je niet, hoor, meneer', riep weer een andere mevrouw, die almaar het pianospel van Peter prees! Een andere mevrouw lag in een deuk, alleen al omdat wij stonden te zingen en omdat er chipjes in een bakje werden gedaan! :-) Het was een hele gezellige boel! Ik vind het altijd leuk om in zulke instellingen te mogen zingen. Er gebeurt tenminste altijd wel wat!

Geen opmerkingen: