woensdag 31 oktober 2012

Happy Halloween!



Bovenstaande scrap is een echte Halloween scrap. M'n nichtjes zijn afgelopen zaterdagavond, geschminkt en al, langs de deuren gegaan om snoepjes op te halen. Na afloop waren ze beiden erg tevreden over hun buit! En doodmoe natuurlijk door alle spanning. Het was hun eerste Halloween. Dat burgert toch al aardig in hier in Nederland. Tot voor kort deden we daar helemaal niks aan. Ik kreeg zelf ook al een papieren pompoentje in de bus die je vanavond op je deur moest plakken als er kinderen aan mochten bellen voor een snoepje.
Ik kreeg trouwens afgelopen zondag een ECHTE pompoen van mijn schoonzus Karin. Met een recept voor pompoensoep erbij. Had ik eigenlijk voor vanavond moeten bewaren, maar ik heb maandag de soep al gemaakt. Alleen met een ander recept, eentje van Jamie Oliver. Het was wel een rotwerk om dat ding te schillen en in stukjes te hakken, maar het uiteindelijke soepje was erg lekker! Best voor herhaling vatbaar.

Vandaag moet mijn vader onder het mes. Als het goed is is het alweer achter de rug ook. Vanmorgen om 9 uur moest hij zich melden voor een ERCP (endoscopische retrograde cholangio- en pancreaticografie). Hij heeft galstenen in zijn galweg en die worden vandaag weggehaald. Het zou tot 1 uur duren, dus inmiddels zal hij wel weer opgehaald worden door Anneke, zijn vriendin.
Hij zat al wat langer in de lappenmand. Voor zijn diabetes was hij overgestapt op een nieuwe techniek. Hij krijgt dan 1x per jaar een injectie en hoeft dan niet meer dagelijks insuline te prikken. Maar daar is hij de eerste weken best wel beroerd van geweest. Inmiddels is zijn lichaam er alweer aan gewend, gelukkig. Tja, hij wordt natuurlijk ook al een dagje ouder! In januari wordt hij 79. Niet meer de jonge adonis die hij vroeger was! (Maar zo voelt hij zich stiekem nog wel een beetje!) ;-)

Geen opmerkingen: