maandag 31 december 2012

Dag 2012....hoi 2013!


't Is alweer de laatste dag van 2012! Wat is dit jaar snel voorbij gegaan! Helaas was het wel een jaar van wat lichamelijke ongemakken. Een gekneusde arm in mei, vanaf juli een peesplaatontsteking, menstruaties die gewoon maar niet meer ophielden, diverse verkoudheden en als laatste griep. Maar ik weet heel goed dat het allemaal stukken erger kan, dus ik zal niet klagen. Op naar een nieuw en vers jaar! 2013! Hmmm, 2013 bekt niet lekker!
Vanmorgen zijn we, zoals het onze traditie betaamt, naar het Omniversum geweest. Intussen hebben ze de aanrijroute veranderd. Op de plek waar je normaal het parkeerterrein opdraait staat nu een groot standbeeld van Nelson Mandela.
Als film hadden we 'To the Arctic' uitgekozen. Dit was de minst erge keuze. De rest ging over walvissen, apies of de grote oceaan. Het is een goede keus gebleken. Ik vond vooral de bijgekozen muziek erg mooi. En ik moet zeggen: ik hield niet echt van ijsberen.... maar nu ik dit filmpje heb gezien vind ik ze toch behoorlijk schattig en aandoenlijk!
Na de film zijn we weer even over de Frederik Hendriklaan gelopen. Het was er al behoorlijk druk met winkelend publiek. Jan heeft weer even in een rijtje gestaan om de nodige oliebollen en appelbeignets te scoren. Oh, wat ruikt dat toch heerlijk, zo'n grote bak bubbelend en bruisend frituurvet bij de kraam.... (niet!)
En nu zijn we weer thuis. Mariska vertrekt dalijk met de auto naar Alex, waar zij Oud en Nieuw gaat vieren.
Wij blijven thuis. Ik duik zo de keuken alvast in. Want morgen.....vieren we 8e kerstdag! Ja, ik weet het: onze feestdagen lopen nu door elkaar! Maar met kerst was ik ziek. En ik wil PERSE kerst vieren met de familie! Dus morgen komen ze met z'n allen gourmetten. Ik mag wel niet vergeten het vlees er vanavond uit te gooien! Ik ga vast een paar salades maken, een gruyere kaasdip, dadels omwikkeld in Schwarzwalder Schinken enzo.
Jullie wens ik allemaal een hele gezellige jaarwisseling! Kijk uit met dat vuurwerk! Controleer na afloop of je al je vingers nog hebt! En een heel gelukkig 2013 toegewenst! Nee, 2013 bekt nog steeds niet lekker! Ik moet nog even wennen!

Geen opmerkingen: