maandag 28 januari 2013

Aan de beterende hand.....

Inmiddels vertoef ik al twee weken op de bank en contreien. En nu heb ik toch wel het idee/gevoel dat het steeds beter met me gaat. De afgelopen halve week had ik erg last van de linkerkant van mijn buik. Echt zo'n  vlijmscherpe pijn, alsof iemand gezellig nog even een roestig mes in je ingewanden ronddraait. Die pijn is niet weg, maar dat messcherpe randje wel. En dat scheelt! Een hoop! Omdraaien in bed gaat ook steeds makkelijker, waardoor het slapen ook steeds beter gaat! Kiwi de poes, die me de eerste anderhalve week totaal genegeerd en ontlopen heeft, komt ook weer knus op mijn schoot zitten. Alsof ze aanvoelde dat het nu geen goed idee zou zijn om met een aanloop op mijn buik te springen zoals ze wel vaker doet...Dat zou trouwens een goede aanvulling zijn op de leefregels waaraan je je dient te houden na afloop van deze operatie: zorg dat er geen katten bovenop je springen!

Dit is de laatste week dat Jan thuis is. Hoewel thuis...morgen en overmorgen moet hij verplicht naar Alkmaar. Geeft niet, met een goede voorbereiding kom ik de dagen wel door. De boodschappen voor de komende dagen heeft hij in huis gehaald. Hij draait wassen, heeft zelfs al een keer een berg wasgoed gestreken, heeft de badkamer voor de eerste keer van zijn leven schoongemaakt, stofzuigt, verzorgt de poezen en de pieten. Alle lof voor Janneman!! Het valt me allemaal zo reuze mee! Een pak van mijn hart!
Mariska heeft morgen vrij en gaat dan 's middags indiaas koken! Lekker! Balti beef met citroenrijst, erwtjes en raita met naanbrood. Klinkt goed, toch?
Vandaag heeft ze een late dag dus wordt er makkelijk gekookt. De kip heb ik net in een marinade gezet. Daarna even gezeten. De bloemkool is schoongemaakt en kan zo de magnetron in. Weer even zitten en mijn blog bijwerken. Dalijk nog even de aardappeltjes (voorverpakt) op de bakplaat met olie en kruidjes erover en weer even zitten. Als de bloemkool gekookt is kan de parmezaanse kaas erover, daarna weer even zitten.... zo kom ik de dag wel door. Op mijn kont dus! :-)
Ik begin me wel te vervelen, hoor. Dus ik wil nu wel weer wat mensen zien /of spreken! Het licht staat op groen! :-) Wel graag vantevoren even een belletje of een facebook berichtje!

Geen opmerkingen: