maandag 18 februari 2013

Pijnvrij en uit eten.....

Credits:
kit...On the Road by Eenas Cration
pp..google maps
rubberband...Lencula
staple..Gunhild Storeide

Ik ben al sinds vrijdag pijnvrij! Precies 5 weken na de operatie dus! Woensdag was waarschijnlijk toch een te lange dag geweest, waarop ik overdag veel heb gedaan en 's avonds ook nog eens naar het theater ben geweest. Donderdag was daarom bepaald geen fijne dag, waarop ik dus wel veel last heb gehad. Maar sinds vrijdag ging het dus ineens goed!
Zaterdag had ik 's avonds in Leiden afgesproken om met de vrouwen van de Scratchclub uit eten te gaan. De hele dag meedoen aan de Musical Scratch had echt nog teveel geweest, maar een etentje sla ik natuurlijk niet af! De hele dag had ik me expres een beetje gedeisd gehouden. Ik had het zo uitgekiend dat als ik met de bus aan zou komen zij net klaar waren met de repetitie. Er kwamen me al allerlei in paars uitgedoste mensen (paars is de kleur van de Scratch) tegemoet en het duurde niet lang op mijn clubje kwam er ook aan. We hebben bij eetcafé Einstein het speciale Scratch menu genomen. Vooraf pommodorisoep met eireepjes, een vleesschotel (een stuk varkenshaas, biefstuk, kip op een spies) met zigeunersaus, patat en salade en koffie of thee toe. Mijn schotel was prima in orde, maar van een paar van ons groepje was de varkenshaas niet gaar. Jammer! We kwamen ook nog in tijdnood, de dames moesten weer terug voor het concert. De thee of koffie liepen we zodoende mis, maar dat werd gecompenseerd door een ronde drankjes niet te rekenen. Netjes!
Het was wel weer even gezellig om er na al die tijd weer even tussenuit te zijn! Leuk om de verhalen van de scratchdag en allerlei nieuwtjes te horen en de nieuwe bril van Lenie te bewonderen. De nieuwe kuipstoeltjes bleken op zich lekker te zitten, alleen was er nu nog steeds niet veel ruimte onderling. Nou ja, dat ervaar ik zelf volgend jaar wel. Wie weet gaan we volgend jaar wel de altpartij instuderen. Is weer eens wat anders. Misschien toch wel moeilijker ook, omdat je nu de sopraanpartij in je hoofd heb zitten. Ach, we zien wel. Op zich wel weer een uitdaging! :-)

Zondag vierde mijn moeder haar 77e verjaardag! Ook al weer een hele leeftijd, hè? Ik kreeg nog een kadootje van Joke...een zaaibakje met Petunia's. Die heb ik vandaag gezaaid. Hè, leuk, weer een extra beetje lente in huis! Mijn zus had ook al de lente in haar kop en was naar de kapper geweest. Ik las al op facebook dat het een ECHT ECHT kort koppie moest zijn geworden en oh... wat moest ze er aan wennen! :-) Bleek een hartstikke leuk geknipte bob te zijn! Niet zeuren, Jos! Staat je prima!

En morgen....Morgen ga ik weer eens in de stad kijken! Even lekker winkelen! Ben benieuwd hoelang ik het volhou. Ik zie wel.... Pijnvrij betekent bij mij dat ik mezelf BETER verklaar! :-)
Ik heb nog wel steeds een 'blubber' gevoel in mijn buik. Net of mijn ingewanden bij elke stap door elkaar worden gegooid. Zal ook wel weer over gaan! Doet in ieder geval geen pijn meer...
Maar even afwachten hoe de controle bij de gynaecologe op de 27e afloopt. Ben benieuwd!

Geen opmerkingen: