vrijdag 15 maart 2013

Habemus Papam....

 
Witte rook uit de schoorsteen van het Vaticaan.... ging bij jullie ook het brandalarm af? ;-)
Ze hebben een nieuwe paus! Fransiscus I. Iedereen blij.
Ik heb me nooit bezig gehouden met de katholieke kerk. Ik weet de fijne kneepjes er niet vanaf. Ja, je leert op school natuurlijk over de kruistochten in de 11-13e eeuw. Je weet dat katholieke kerken rijk zijn, vol pracht en praal. En inmiddels hoor je wel het een en ander over kindermisbruik en/of ander misbruik. Je hoort het aan en je denkt er het jouwe over.
In februari trad paus Benedictus XVI ineens af. Dat vond ik raar! Een paus die ZELF aftrad. Die niet tot de laatste ademstoot paus wilde blijven.... Op de een of andere manier maakte dat WEL indruk op me. Ik kreeg er een onbestemd gevoel bij. Net of er iets stond te gebeuren dat niemand voorzag.
Ik herinnerde me ineens Nostradamus. Een ziener uit de 16e eeuw. Zou hij ooit iets hebben voorspeld over de paus?? Maar eens gaan zoeken op het internet. En dan kom je wat tegen, hoor! :-) Hele complottheorieën! Geweldig! :-) En dan blijf je lezen. Van het ene artikel of verhaal naar het andere!
St. Malachay bleek al in de 10e eeuw alle pausen tot op heden vrij nauwkeurig voorspeld te hebben.
Nostradamus voorspelt dat de nieuwe paus rond november/december het loodje gaat leggen en dat daarna Rome gaat vallen. En volgens Xandernieuws (interessant blog) staat de in de Bijbel voorzegde Grote Verdrukking - en de daaraan gekoppelde grote misleiding door de komst van de Antichrist voor de deur!
Ach, we zullen het wel zien, we zullen het wel beleven. Ik ben gelukkig geen doomdenker van nature! :-)
Het is leuk leesvoer! Ik ga maar eens een boek van Dan Brown lezen en/of de film kijken....had ik nog niet gedaan.

Geen opmerkingen: