maandag 4 maart 2013

Over oude foto's, bestekdozen....

credits:
kit Days Gone By....Carena Designs
 
Wat kan een mens blij zijn met een foto! Loes, een achter-achternicht van me (als je dat zo noemt...) plaatste bovenstaande foto op mijn stamboomsite. Mijn oma's oma ( mijn betovergrootmoeder) van mijn moeders kant met één van haar kleindochters, een zus van mijn oma, dus mijn oudtante! Snap je het nog?? Ik moest er ook even voor gaan zitten, hoor! Volgens Loes is het een foto uit de jaren 20.
T'is niet echt een hele duidelijke foto, helaas. Maar toch zie ik mijn oma's trekken terug in het gezicht van Opoe van Evert. Godzijdank is deze foto niet verloren gegaan. En nu opoe (alleen de titel al!) een gezicht heeft is het des te leuker om die tak weer verder uit te zoeken....

Wat een schitterend weertje was het vandaag! Ik had met Sylvia afgesproken om naar de Intratuin te gaan. Ik was op zoek naar een bestekbak, zo'n leuke witte houten doos met glazen deksel. Ik had verwacht dat ze die wel zouden hebben daar. Maar nee. Theedozen, brillendozen, horlogedozen, koffiedozen....maar bestekdozen?? Nooit van gehoord! Ik heb nog wel 3 kleine vaasjes gekocht voor de helft van de prijs! Had er al eens eerder mee in mijn handen gestaan maar had ze toen niet gekocht. En nu heb ik ze alsnog! Staat schattig met anemoontjes erin... LENTE!
Sylvia zei dat ze bestekbakken in de aanbieding hadden bij de Wibra. Dus wij daarnaartoe. Hallo, zeg! Pasten we er nog wel bij in die winkel?? Wat een gekkenhuis! Je struikelde over de kinderwagens en de rolstoelen. Mensen liepen in de weg. Een rij van hier tot Sint Juttemus bij de kassa's.... wat een chaos. En trouwens, de bestekdoos had geen deksel, dus die was al gelijk afgekeurd. Op naar de Blokker. Ook daar niks. Nou ja, ik struin eerst het internet maar even af.

Ik ben vanmiddag ook nog even tekeer gegaan in de tuin. Als ik eenmaal begin met snoeien dan blijf ik snoeien. Maar het doet me deugd dat alles weer boven de grond komt piepen. Zelfs mijn Troika roos heeft de winter overleefd! Ook de boompioen loopt al aardig uit. Zou hij dit jaar wel bloeien?? Ik zal hem eens vriendelijk toespreken! Dat helpt!

Geen opmerkingen: