woensdag 24 juli 2013

Blote borsten in de bus.....

Een tijdje terug ontving ik een uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek borstkanker. Tja, dat krijg je als je de 50 gepasseerd bent. En op zich leek het me wel handig om elke twee jaar automatisch een oproep hiervoor te krijgen. Dan hoefde ik er zelf niet meer aan te denken. Zo lui ben ik dan ook wel weer. Dus ik had in juni een afspraak staan (op onze trouwdag notabene) voor een pletfoto in de borstenbus. Nou, dat is dus niks voor mij, die borstenbus! Voor wie er nog nooit geweest is.... Je zit met een stuk of 5 zenuwachtig kwekkende vrouwen in een wachtruimtetje van een paar vierkante meter. De gesprekken gaat nergens over, maar oh, wat hebben we een lol. Ik kan daar dus niet tegen. Ik ZIT daar niet voor mijn lol! Ik wil gewoon een beetje rust. Geen geouwehoer aan mijn kop. En het feit dat er geen toilet aanwezig is is ook niet echt fijn als je net een plaspil ingenomen hebt. Klaag, klaag. :-)
Maar goed, ik mocht uiteindelijk naar binnen. Als je door zo'n bus loopt voel je de vloer bewegen. Je krijgt er zo'n caravan gevoel van. Ook al niet prettig.  De borsten werden ontbloot en bekeken. Ik was klaar voor de foto. In mijn onschuld vroeg ik of de foto's wel werden vergeleken met de foto's die in januari 2012 in het Lange Land zijn genomen. Juist nu vond ik dat van belang omdat ze de laatste keer dachten iets raars gevonden te hebben. Bleek achteraf niet zo te zijn, maar toch....
Maar nee, dit was een landelijk onderzoek, dus zouden deze foto's volkomen nieuw zijn en niet vergeleken worden met die van het ziekenhuis, maar wel met die van over twee jaar in de tietenbus. Tja, toen moest ik een beslissing nemen. Wel of niet op de foto? Nou, het werd dus niet. Nee, hoor! Ik blijf lekker bij het Lange Land. Ik heb me aangekleed en ben weer weggegaan. 'Zoooo, dat was snelllll', kreeg ik al gelijk te horen van de dames in de wachtkamer. Inderdaad, dames, doeiiiii!
En zo zat ik gisteren op de gang in het ziekenhuis te wachten voor mijn mammografie. Heerlijk koel. (Hoe heet zou het gister in zo'n bus geweest zijn??) Heerlijk rustig, samen met andere mensen die zich uitsluitend met zichzelf bemoeiden. Een leuterpraatje op zijn tijd is heerlijk, maar niet in deze hoedanigheid. De dames zijn weer op de kiek gezet. En alles was in orde! :-) Ik kan er weer twee jaar tegen aan. Dan maar zelf de tijd in de gaten houden.....

Geen opmerkingen: