zondag 11 augustus 2013

Zak eens lekker door.....

 
Van de week stapte ik nietsvermoedend  in mijn bed. Ik was net BIJNA in slaap toen het gebeurde: ik zakte door het bed! De plank aan één kant van het bed was finaal doormidden en het hele zooitje (inclusief mijn eigen persoontje) kiepte van één kant naar benee! Ik ben me rotgeschrokken! Ik had een bloedende snee in mijn hand, ik had mijn nek verrekt en ik had een splinter in mijn vinger. Maar het ergste was dat ik gewoon even niet wist wat me overkwam. Toen Jan bovenkwam, (hij had de klap gehoord), stond ik net naast het bed maar een beetje naar het bed te kijken. Helemaal trillerig van de schrik. Tjonge, als ik er nog aan denk! Ik ben nog nooit zomaar door het bed gezakt! Ja, vroeger, op de lagere school. We zijn toen ooit een paar dagen naar de Paasheuvel geweest. Daar hadden ze van die stapelbedden waar ik met een paar vriendinnetjes boven op zat te krioelen. Daar gingen we toen doorheen. Maar dat is dan logisch! Deze keer was het niet logisch.... Of toch misschien wel? ;-) Ik had net weer een appelkaneelcake gebakken. En ok, ik ben een tikkie te stevig aan het worden. Maar zo stevig dat mijn eigen bed het niet meer houdt??
In ieder geval moet ik nu toch ECHT op zoek naar een ander bed. En dat ben ik al jaaaaaren! Lees mijn blog er maar op na. En elke keer komt het er maar niet van. Ik weet gewoon niet wat ik moet nemen....Er is zoveel keus. En waar doe je goed aan?? Het enige dat ik wel weer perse wil is een elektrisch verstelbaar bed. Moet ik op zoek gaan naar een boxspring? Die zie je overal, maar die vind ik zo lelijk en zo log! Ook de maatbepaling is moeilijk. De slaapkamer is nou niet echt heel ruim te noemen. Ik neig nu naar een 160/200cm. Met twee Auping spiraal onderstellen van 80/200cm, eentje vlak en eentje elektrisch. Geen Auping bedframe, die zijn belachelijk duur. Geen Auping matrassen, die blijken niet zo best te zijn na raadpleging van het internet. Maar watvoor matrassen dan? Ook daarvan zijn er zo veel soorten! Ik moet nu wel rekening gaan houden met mijn gewicht. Het merendeel van de matrassen gaat maar tot 80 kilo lichaamsgewicht. Ahum....kuch. En dan moet er ook nog eens een bed omheen. Welke kleur? Hout? IJzer? Oh, wat zie ik tegen het shoppen op! Terwijl ik normaal toch wel van een stevig potje winkelen hou! Maar dit....bwllaahhh!
Intussen slaap ik op een dubbele matras op de grond. Op zich gaat het wel, maar het opstaan (ik ben niet meer zo soepeltjes als 40 jaar geleden!) is een crime. Jan heeft een paar planken gehaald die hij voorlopig professorisch  aan het bed gaat schroeven. Ik hoop dat hij er een beetje tempo achter zet.
Dat ziet er dan niet uit, maar ik kan dan wel weer even normaal slapen. Maar ik moet nu ECHT, ECHT, ECHT een ander bed gaan kopen.....  Pffff!

Geen opmerkingen: