zondag 13 oktober 2013

Blue screen of death.....

Dit is de eerste keer dat ik dit blog via mijn ipadje  bijwerk. Gisteravond is mijn windows op mijn normale computer gecrasht. Hopla! 'Doe het zelf maar': dacht het ding zeker..... Het was nog een Vista versie. Een doorn in het oog van Alex, Mariska's vriend. Ik had voor mijn 50e verjaardag al eens een schijfje van hem gehad met windows 7 erop. Maar ik had niet de moed om hem te installeren. Gewoon uit luiheid, hoor! Al mijn programma's moeten dan weer geïnstalleerd worden en dat zijn er best veel. Ook mijn Paint Shop Pro is door de jaren heen enorm uitgebreid met allerlei plug ins en aanverwante programmaatjes, dus ik was er niet happig op om dat weer allemaal te moeten installeren. Maar ja, nu het noodlot heeft toegeslagen, zal ik dus wel moeten.....
De afgelopen maanden had ik al behoorlijk wat Vista vastlopers dus ik voelde de bui al hangen.
En gisteravond kwam dus het ' blue screen of death' , zoals ze dat zo mooi weten te zeggen! :-)
May he rest in peace.... *snik*
Zelf heb ik er nu wel vrede mee dat er een andere versie op komt te staan. Hup, 7 erop en klaar!
Maar Jan zou Jan niet zijn als hij er niet eerst vreselijk veel tijd aan zou besteden om eerst uit te zoeken WAAROM ie gecrasht is en of hij niet gefixed kan worden. Het kan dus weer even duren.
Intussen kan ik de externe schijven, de scanner en de printer wel aansluiten op de laptop waar ook windows 7 opstaat. Ben ik tenminste niet zo onthand met mijn video's, muziek en het scrappen. Geduld, Ien, geduld! :-)

Mariska en ik hebben gisteren de hele dag in de haagse binnenstad gelopen. Op zoek naar een verjaardagsoutfitje voor madam. Dat doen we al 23 jaar. Inmiddels wel een traditie dus. Ze is goed geslaagd. En zoals altijd toch wel weer in de kleuren die ze graag draagt, pauwblauw, paars en groen... Maar dit keer heeft ze ook nog een truitje in aubergine gekocht. Voor erbij.... Een unicum,
Leuke mode op dit moment. Glim, glitters en studs. Leuk om daar iets van te hebben. Niet teveel, want volgend jaar is het weer uit.... :-)