maandag 31 maart 2014

Over precisiepoeperds en tripjes....

Man, man, man, wat een mooie lente hebben we toch! Zonnetje, heerlijke temperaturen, alles groeit en bloeit! Ik kom weer een beetje bij :-) Ik zit weer wat lekkerder in mijn (niet meer zo strakke) velletje.
Ik veeg me de laatste dagen wel het apelazarus hier in de tuin. Het 'regent' momenteel Magnolia blaadjes. En het is zulk ondankbaar werk ook, hè? Je veegt de boel aan, draait je om en er ligt weer een hele zooi. Volstrekt nutteloos werk dus. Nog zoiets zinloos: vorige week is de glazenwasser geweest voor de ramen op één hoog. Zelf had ik de rest al gedaan. Word ik laatst wakker. Is mijn hele slaapkamerraam ondergescheten!  Kom ik beneden. Zit de hele deur naar de tuin met vogelstrontspetters. Komt Mariska haar bed uit. ' Mam, op mijn raam zit een vogelpoepplakkaat!' ... Ik weet niet wat er langs is geweest, hoor! Waarschijnlijk een schijtlijster met diarree die net boven ons huis een U-bocht heeft gemaakt en zijn keutel heeft gelanceerd. Hatseflats! Pak aan! Het was wel een precisiepoeperd om drie etages tegelijk te raken. Toch wel knap eigenlijk als je erover nadenkt! ;-)

Ik heb vorige week Dublin geboekt! Mariska en ik gaan daar weer voor 5 daagjes in Juli naartoe. Check! Jemig, het meenemen van een koffer wordt bij Aer Lingus hoe langer hoe duurder, zeg! Vroeger was het gratis, toen werd het 15 euro, 16 euro en nu betaal je 20 euro en als je na juni vliegt 25 euro!  Nog even en het ticket voor je koffer is duurder dan je stoel! Maar ja, zonder koffers kunnen we helaas niet....:-/

Heel anders was dat bij de KLM. Vanmorgen boekte ik daar een retourticket voor mezelf naar Leeds. (Ik ga in mei 3 daagjes een vriendin opzoeken in Yorkshire). Als je lid bent/wordt van 'Flying Blue' (=gratis) kost je koffer noppes! Zo mag ik het horen. Voor mij wordt het nu de allereerste keer dat ik alleen ga vliegen. En nog met een klein cityhoppertje ook. Daar stap je niet in, die trek je aan! :-)

Bovenstaand scrapje is van achternichtje Ilena. Ik heb weer een hoop leuke foto's gehad, dus ik kan weer aan de slag.


Geen opmerkingen: