woensdag 2 april 2014

Er zit een steekje los.... en Clarks are made for walking!


Ik heb twee broeken die niet lekker zitten. Ze zakken af. En ik heb een grote hekel aan een riem dragen dus ik dacht: laat ik ze even innemen. Naaien an sich is geen grote hobby van mij. Ik heb er geen aanleg voor. Meestal wordt het bij mij een bloederige aangelegenheid zodra ik een naald in mijn hand heb. Dus als ik zoiets uit kan stellen zal ik dat niet nalaten. Op de hand naaien is sowieso niet echt te doen met broeken. Op de naad komt veel te veel spanning te staan als mijn achterwerk erin geperst is. De naaimachine moest dus van stal en onder het stof vandaan gehaald worden. Ik had alles netjes klaargezet. Ingeplugd. Bijpassend kleurtje draad erbij gezocht (ja, mam, dat moet met BIJPASSEND kleur draad!). Spoeltje opgewonden. Ik was er helemaal klaar voor. Spoeltje erin. Goh, wat zit dat los.... En waarom komt dat spoelhulsje nou helemaal omhoog? Hé, waarom breekt mijn naald nou weer? En waarom staat dat spoelhulsje nu zowat vertikaal in de machine? Is toch niet goed?? Maar even uit elkaar gehaald. Blijkt de spoelhuls afgebroken waardoor hij niet meer klemt. Oh jaaaaaa, da's waar ook, dat was de vorige keer ook al zo. Tig jaar geleden! Pffff. De hele zooi maar weer ingepakt en terug gezet. Gaat hem niet worden vandaag! Maar ik heb nu wel even via het internet een nieuw spoelhulsje besteld!  Kan ik over een paar jaar weer eens een poging wagen!
Als het goed is komt vandaag mijn bestelling van een paar dagen geleden door de brievenbus vallen. Ik heb een zwart/wit vestje en dat wil ik bij de mouwen opleuken met zwart/witte knoopjes. Heel Zoetermeer afgelopen voor dat soort knoopjes in de goeie maat. Niet kunnen vinden. Op het internet kwam ik ze wel tegen, dus daar een paar soorten van besteld. Nu maar kijken welke het leukste staan. Moet ik alsnog naaien..... pleisters in de aanslagggg!

Bovenstaand scrapje is van een paar schoentjes die mijn schoonouders in 1981 voor mijn neef Sander heeft meegenomen uit Schotland. Die schoentjes zijn door hem gedragen, door zijn broer Johan en nu heeft zelfs Daniel ze aangehad. Weer een nieuwe generatie! Schattig toch? IJzersterk en slijtvast zijn die Clarksjes!

Geen opmerkingen: