maandag 14 april 2014

Jesus Christ Superstar ... even een vlekje wegwerken


Afgelopen donderdag vertelde Peter, onze dirigent, tussen neus en lippen door, dat hij met het Westlands Projectkoor op zaterdag een optreden zou geven van nummers uit Jesus Christ Superstar. Wie interesse had kon het gratis bijwonen. Jan had die avond toch een bestuursetentje van Hermes, dus ik ben samen met Ine (nog een koorlid) met Pauline en haar man Rob meegereden naar de Christus Koningkerk in Den Haag. Een beetje typische kerk. Groot, vierkant, kaal. Maar wel prima voor dit soort optredens. Het koor bestond uit ongeveer 35 vrouwen, er waren 4 solisten, een gitarist, een bas en een drummer. Peter speelde op de piano en op een synthesizer. Geen idee eigenlijk wat ons nou te wachten stond. Alleen een aantal nummers uit de musical?? Maar nee, hoor. De eerste tonen klonken en het was alsof je naar de soundtrack van de film zat te luisteren. Gaaf! De hele musical werd compleet gezongen. Drie van de solisten zijn of waren lid van Inspirited. Tom speelde Jezus en Marco en Arjen namen onderling ook een aantal rollen op zich. Carmen, ook een soliste, kende ik niet. Maar wat een stem! Ik geloof dat het projectkoor maar 10 repetities gebruiken om iets in te studeren. Dus als dat met deze musical ook zo was dan neem ik mijn petje voor ze af! Goed gedaan! Ze hebben ons een leuke avond bezorgd...

Gistermiddag vierde mijn zwager René alvast zijn verjaardag. Dus wij togen (in onze kraakheldere super spic en spanne Opeltje) naar Montfoort. Jan had hem zomaar door de wasstraat gereden! Was ook wel nodig. Er zat een laag vuil op, een laag mos, een laag vogelstront, een laag Saharazand en een laag dingetjes die van de bomen afvallen. Zelfs IK begon me er een beetje voor te schamen. :-) Het scheen een hele uitdaging voor het bedenkelijk kijkende mannetje van de wasstraat te zijn! *Gniffel*
Op René's verjaardag hebben we de foto's zitten bekijken van Johan en Kasia. Zij zijn pas geleden naar Costa Rica geweest. Ach, en hun kleine Daniel, zo schattig.... altijd wel een pet, muts of hoedje op! Het staat hem zo lief! En dan zie je die foto. En dan wil je die scrappen. Dus vandaar bovenstaande scrap. Vers van de pers!


Geen opmerkingen: