donderdag 24 april 2014

Paasbuffet...



En zo zijn de paasdagen ook alweer achter de rug! En, zoals altijd, hadden we weer veel te veel gemaakt voor het paasbuffet! Wat is dat toch moeilijk te plannen, zoiets.
Eigenlijk zou alles door de helft moeten, denk ik. Maar ja, dan staat het weer zo ielig op tafel. Wat is nou één pakje dadels? Dat valt in het niet! En eiergerechten horen bij Pasen, toch? Ik kan toch niet maar 5 eitjes koken en die vullen? Daar is geen gein aan. De volgende keer nodig ik OF meer mensen uit (die dan wel heel krap moeten zitten) OF ik maak minder. Of alles blijft bij het oude en we eten twee dagen later nog steeds allerlei hapjes. De eieren komen me nu wel mijn oren uit, hoor..... ;-)
Het was wel weer gezellig. Ook het zoeken naar de eitjes in de tuin was weer een succes. Elk jaar vraag ik aan Mariska of het nog nodig is dat er eitjes verstopt worden, maar blijkbaar hoort het bij onze traditie. Zonder verstopte eitjes is het geen Pasen! En Jan, de eierverstopperd, had zich als een generaal van zijn taak gekweten! Hij had een hele strategie uitgedokterd rekening houdend met schutkleuren en verdekte opstellingen aan weerszijden van de tuin. Hij had nog net geen loopgraven gegraven! En ieder vierde zijn eigen victorie als er weer eentje gevonden was. Binnen werden er nog een paar flessen wijn 'soldaat' gemaakt! En zo ging Pasen weer voorbij. Gelukkig hebben we de foto's nog!.... :-)

Geen opmerkingen: