dinsdag 6 mei 2014

The Ultimate Yorkshire Experience......


Na een vlekkeloze vlucht landde ik zaterdagmorgen op Leeds/Bradford waar Suzanne al op me stond te wachten. Fijn haar weer te zien! :-) Met haar Fordje K, genaamd Gertie, zijn we op weg gegaan naar York. Op een van de parkeerterreinen om de stad heen hebben we Gertie achter gelaten en zijn we verder met de bus gegaan. York is zo'n leuke stad! En we hadden het geluk dat de weergoden ons goed gezind waren: de zon scheen uitbundig! Tijd voor ons eerste kopje koffie met wat lekkers erbij dat we op een terrasje konden nuttigen. York is vol met gezellige smalle straatjes, knusse piepkleine winkeltjes of winkels die op het oog klein van formaat leken maar zich over een heel blok uit bleken te strekken. De winkels die er voor mij uit sprongen waren een zeepwinkel, de grote winkel van Laura Ashley, en een theewinkeltje waar je in de open etalage verschillende soorten thee kon proeven. In het park hebben we nog even naar een roeiwedstrijd gekeken en later hebben we nog een wandelingetje over de stadsmuur gemaakt. Na York was het tijd om naar mijn hotel in Easingwold te rijden. Mooie omgeving, hoor. IK vond de knalgeel bloeiende velden met koolzaad waar we langs reden erg mooi, maar Suzanne moest er niets van hebben. :-P In het hotel hebben we nog een kopje soep gegeten en gelijk afgesproken dat ze de volgende ochtend samen met mij in het hotel kon ontbijten ipv bij haar thuis.

Zondagmorgen, na het ontbijt (uiteraard scrambled eggs met bacon enzo) zijn we naar Suzanne's huisje gereden. Ziet er aan de buitenkant schattig uit, echt een cottage, in the middle of nowhere! Kippetjes die rondscharrelen op het erf....Daarna sprongen we weer in Gertie om terug richting York te rijden. Daar is inmiddels aan de buitenrand een nieuw winkelcentrum geopend met een hele grote M&S, Next en John Lewis. Jippie! En aangezien we beiden van winkelen houden....;-) Maar ja, tijd is niet rekbaar, en ze had nog meer op het programma staan, dus hup...richting Helmsley! Dat is echt een ontmoetingsplaats voor hordes motorrijders! Leuk stadje ook. We hebben daar geluncht. Op een rommelmarktje heb ik nog een mooie vintage broche van Catherine Popesco op de kop getikt! De reis ging weer verder... nu op een smal weggetje met 25% daling! Aj, kan Gertie dat wel aan? Spannend! Beneden aangekomen hadden we een mooi uitzicht op het 'witte paard' van Yorkshire. 's Avonds hebben we gegeten in 'The Bay Tree' pub in Stillington. Ook weer ERG lekker! Aj, aj, aj....

Maandag, weer na ons gezamelijke ontbijtje, zijn we richting Ilkley gereden. Suzanne's geboortestad. Het landschap is hier toch wel anders, wat hoger en verdeeld met muurtjes. Veel heide. Ilkley zelf was erg druk. Logisch ook, want we reden precies het stadje binnen voordat er een grote optocht zou beginnen. Alle steden in de omgeving deden mee om (weer) geld op te halen voor het goede doel. De gemeenschapszin in Engeland is erg groot! Was wel even lachen om de muziekbands die voorbij paradeerden. Zodra ze langs ons liepen hielden ze op met spelen en bladerden ze in hun muziek. Nou ja, zeg! Na een verschrikkelijk lekkere lunch in Betty's tearoom (blijkt de beste in Yorkshire te zijn, ik geloof ze!) zijn we met de auto naar Ilkley Moor gereden. Hier heeft Suzanne heel wat voetstapjes liggen. Een erg mooi gebied waar geklommen en gewandeld kan worden. Wat zal het daar prachtig zijn als de heide paars bloeit! Na wat rondgekeken en rondgelopen te hebben ging de trip naar Leeds/Bradford. Onze tijd zat erop. Ik moest weer naar huis! Maar wat een goeie dagen heb ik gehad. Zoveel gezien in zo'n korte tijd! Prettig om nu te weten waar Suzanne woont en vertoeft. Blij dat we weer even bij hebben kunnen praten. Fijn dat ik haar weer even gezien heb. Het was geweldig! Bedankt, Suzanne! *zucht*
Jan en Mariska stonden me op Schiphol op te wachten. Zij zagen mij niet, maar ik hen dus wel. :-) Mariska heeft de weg terug naar huis gereden. Mooi, dan weet ze nu ook hoe ze ons eventueel moet wegbrengen en ophalen..... ;-) 
Het normale leven is weer begonnen. Ik heb vanmiddag alweer een rabarbertaart gebakken. Ik wil dat engelse gevoel nog even vasthouden! :-) Maar gelukkig heb ik ook nog een Youtube filmpje met foto's!



Geen opmerkingen: