zaterdag 1 november 2014

Halloween...


Het raakt nu echt helemaal ingeburgerd in ons koude kikkerlandje: Halloween. Ach, een volksfeestje meer of minder maakt niet uit, toch? De laatste paar jaar werd het al uitbundig gevierd in de straat waar neef Thierry woont. Huizen werden versierd, bewoners hezen zich in de meest griezelige outfitjes, pompoensoep werd gemaakt en de kinderen konden van deur tot deur om snoep op te halen. 
Ook op de scholen wordt er tegenwoordig wat aan gedaan. Afgelopen donderdagavond werd er een vossenjacht gehouden op de school van de achternichtjes. En ik ging ook mee, samen met Roxanne en mijn zus. Je kon de spanning al voelen bij de kindjes. Aan het begin waren ze een beetje hyper. Logisch, het schoolplein was schaars verlicht, er liepen heksen rond, er klonk onheilspellende muziek. Ikzelf voelde de spanning ook! Na het verkrijgen van de route gingen we met een groepje op pad. Waar zouden de heksen zitten? Zat daar een zombie in de bosjes?? En waarom gilt dat groepje daar in de verte zo?? Oh hemel, die arme kleine kindertjes...Gelukkig legde menig heks wel even aan de kleine kinderen uit dat ze de moeder van die en die was of de juf van een groep. Maar toch... het was best wel eng. Ik denk niet dat ik Mariska vroeger een plezier zou hebben gedaan met zo'n Halloween tocht. Ook mijn zus  en ik schrokken ons nog een paar keer een rolberoerte. Eén keer doordat er ineens een gillend meisje uit de bosjes kwam. De andere keer was helemaal gemeen: aan de ene kant stond een heks. Dus daar keek je naar. Maar van de andere kant kwam ineens een eng geschminkte vent die kabaal maakte met een paar bekkens. Alhoewel het me bijna dun in de broek liep heb ik daar toch wel hartelijk om kunnen lachen. Het was gewoon zo slim aangepakt! :-) Ja, het was een erg leuk uurtje. Ben blij dat ik ben meegegaan.
Halloween is weer voorbij. Op naar Sinterklaas! En Zwarte Piet!

Geen opmerkingen: