zondag 28 december 2014

Over kerst en vaders...


Het kan verkeren in het leven, hè? Neem nou mijn vader.... We zagen hem nog op de verjaardag van Joséphine en alles was nog goed met hem. Nou ja, de normale kwaaltjes, maar niks ernstigs. En een week later, vlak voor kerst, ligt ie in doodziek in het ziekenhuis in Eindhoven! Met een volledig ontstoken galblaas. Dus hij ligt nu gevloerd met een drain en een antibiotica kuur. Afwachten of het zo goed komt of dat ie nog geopereerd moet worden als ie weer wat aangesterkt is... Het zal wel een heel andere kerst geweest zijn als waar ie op gehoopt had!

Eerste kerstdag vierde mijn zus en zwager hun 40-jarige verlovingsfeestje. Was een gezellige kerstdag! Als kadootje had ik een scrap in een fotolijst gemaakt met kerstbelletjes erin. Patricia had die belletjes (hoewel een maatje kleiner dan gepland) uiteindelijk voor me gevonden in een winkeltje in Meerzicht. (zie blog van 3 december) Wat zijn Jos en Nico veranderd in die 40 jaar als je de foto's bekijkt. En zo grappig dat Roxanne nu  precies op haar moeder lijkt op de foto uit 1974! Als twee druppels water.
Ik hoop dat ze het zelf ook een beetje leuk hebben gevonden want eigenlijk zijn ze al die tijd in de weer geweest met hapjes en drankjes etc. Met al goed gevulde maagjes begonnen we daarna aan het chinese buffet dat ze geregeld hadden. Afgerond met lekker ijs. Smul! Maar daarna kon er echt geen hap meer bij. Na afloop kreeg ieder koppel nog een fles wijn mee naar huis, uitgedost in een kerstman-outfitje. Vond ik een hele leuke verrassing! Hij staat nu vrolijk te poseren op een tafeltje hier in de kamer.

Tweede kerstdag was een rustdag voor ons. Een beetje een aanlummeldagje. Ik heb wel nog een pan met stoofpeertjes gemaakt waarvan ik een portie naar mijn moeder heb gebracht.
's Avonds heb ik het simpel gehouden: varkenshaas met pindasaus, rostirondjes, erwtjes, stoofpeertjes, tomaat/granaatappelsalade (erg kerstelijk) en een citroenpuddinkje toe.

Op dit moment hebben we het vogeltje van Patricia's moeder weer te logeren. Je moest hem eens horen! Hij zingt het hoogste lied! Zo leuk! Zo oud (iets van 16 jaar) maar nog zo'n vrolijke flierefluiter! :-)


Geen opmerkingen: