zaterdag 3 januari 2015

Oud en weer Nieuw....



Oudjaarsdag. Zoals altijd zijn we weer naar het Omniversum gegaan. Deze keer hebben we 'Jerusalem' bekeken. Interessante film, die alle facetten van de heilige stad liet zien. De grootste wereldreligies (joodse, christelijke en islamitische) werden belicht in hun eigen wijken, zonder oordeel. Zo zou het eigenlijk altijd moeten, in het dagelijkse leven. Maar helaas.
Na de film (het was trouwens stukken drukker dan andere jaren) zijn we naar de Frederik Hendriklaan gelopen om oliebollen en appelflappen in te slaan. Maar jeetje, wat was het gigadruk bij 'onze' bollenbakker! Er stond me toch een rij! We hebben Jan dus maar vast in die rij geparkeerd. Maris en ik liepen intussen winkeltje in winkeltje uit op zoek naar mooie afprijzingen.
Na een tijdje maar weer eens teruggelopen om te kijken of Jan inmiddels al beladen was met flappen en bollen. Nee, nog steeds niet. Erger nog! De oliebollen waren op! Ook het beslag voor een partij nieuwe was nog niet klaar. Dat zou weer een extra UUR gaan duren. Huh?? Wat krijgen we nu? Blijkt onze bakker een goed cijfer in de nationale oliebollentest te hebben gehad. En op zoveel extra aanloop hadden ze niet gerekend! Nou, zeg! Wat een bollentent! Tja, wat nu?
De appelflappen waren ook op, maar dat zou maar een extra kwartiertje duren. Maar om nou nog een extra uur op de oliebollen te moeten wachten.... Mooi niet! Ik ben aan de overkant in een andere oliebollenrij gaan staan, terwijl Jan op de flappen wachtte. Wat een gedoe, wat een gedoe! Voortaan sla ik vantevoren maar even de test erop na. Dat gebeurt ons geen tweede keer meer. Dan gaan we voortaan gewoon ergens anders.
Maar goed, oudjaarsavond hebben we thuis doorgebracht met de kinders, zus en zwager, moeder en vriend. We hebben ons te goed gedaan aan dadels (gevulde, met blauwe geaderde kaas en pecannootjes en warme dadels met spek erom uit de oven. De dadels kwamen uit het kerstpakket van Alex' moeder, waarvoor dank! Ook de bladerdeeghappen met rode ui/geitenkaas zijn helemaal op gegaan. En er waren nog twee salades gemaakt. Eentje door mijn moeder en eentje met vis door mijn zwager. Smul! Nico had ook nog ananas- en appelflapjes gemaakt. Wat hou ik toch van hapjes! :-) Later kwam neef Thierry en zijn Jessica ook nog even langs. Leuk!
Maar goed, het nieuwe jaar is weer begonnen! De kerstboom is weer afgetuigd. Ik heb weer wat nieuwe planten gekocht. Er staan weer bolletjes, hyacinten en narcissen. En je kunt ook al merken dat de dagen weer gaan lengen! Heerlijk! Mijn vader is weer uit het ziekenhuis en wordt nu verpleegd door zijn vriendin Anneke. Daar boft ie mee, vind ik. Anders had hij zich toch alleen thuis moeten redden. Hij woont nou eenmaal niet naast de deur. Er hangt wel een drain uit hem en die wordt 2x per dag gespoeld volgens de laatste berichten. Hij voelt zich nog alles behalve jolig, helaas. Maar hopen dat hij zich snel weer wat beter voelt. Ben benieuwd wat 2015 ons gaat brengen.... Gelukkig nieuwjaar allemaal en de beste wensen!

Geen opmerkingen: