maandag 23 februari 2015

50 jaar feesten....


Afgelopen zaterdag ben ik naar twee feestjes geweest. En bij beide feestjes draaide het om het getal 50.
Patricia vierde het feit dat ze 50 jaar geleden als pleegkind bij haar ouders kwam wonen. Dit feestje werd gehouden in een zaaltje in de Gouden Leeuw in Voorschoten. Hoewel Patricia's vader inmiddels overleden is werd hij er toch bij betrokken. Haar moeder had voor Patricia een mooie quilt gemaakt uit overhemden van haar vader. Zo lief! Patricia had op haar beurt weer een toepasselijke tekst gemaakt op muziek uit My Fair Lady, 'Als Ut Effe Kan', voor haar moeder en de refreinen hebben de gasten meegezongen. We hebben ook een diashow bekeken van vroeger. Ik was verbaasd te zien hoe stijl Patricia's haar toen was, terwijl tegenwoordig de krullen uit haar hoofd springen. Ze heeft ook nog een dansje met haar moeder gemaakt. Zij is al 88, maar zit nog zo boordevol levenslust! Zo heerlijk om te zien! En dit alles onder het genot van een verrukkelijk buffet met alles erop en eraan! Dat was echt smullen... Bedankt, Patricia, het was heel leuk!
Bijna aan het eind van het feestje hebben Jan en ik afscheid genomen want het volgende feestje wachtte al weer op me....
Hopla, snel ernaar toe. Ik hoefde niet op het huisnummer te letten: er hingen vlaggetjes en Sarah zat voor de deur. Dat kon niet missen! Hier werd iemand 50! En dat was Marjan! Hieperdepiep! Ook hier was het feest! Ook hier hebben we gezongen. Het 50 plusserslied uiteraard. En ook nog een lied van Guus Meeuwis met ook weer een speciale tekst over Marjan. En dat lied, althans een gedeelte eruit, heeft dus een heel weekend door mijn hoofd gespookt. Laaaalalalalala. Nog even een polonaise gedaan ook. Ik had het prima naar mijn zin! :-) Wist je trouwens dat je cactus kan drinken? ;-)
Ook op Marjan's feestje kwam de catering: een indisch buffet. Zo dan, dat lust ik wel! Ik heb het me weer lekker laten smaken! Zo'n zaterdag moet je niet te vaak hebben. Dan groei je dicht! :-)
Bedankt, Marjan, het was lekker en gezellig!

Geen opmerkingen: