zaterdag 7 februari 2015

Er zit een schroefje los...

credits hier

En dan sta je in de Praxis om even nieuwe autolampen te halen en dan denk je: 'ik had toch nog wat nodig??' En je weet het echt ZEKER, maar wàt dan?? Je loopt de hele zaak nog maar eens rond in de hoop dat het je te binnen schiet. Maar nee, de ouderdom slaat genadeloos toe: je gedachten blijven alleen gefocust op de autolampen. Nou ja, dan maar niet.... Inmiddels kijken mijn beide gewimperde auto-oogjes weer stralend uit hun doppen. Dus missie geslaagd.
Maar dan bedenk je je op een avond pas weer dat dat ene wandlampje nog steeds niet automatisch aangaat, terwijl alle andere wandlampen dat wel doen. Oh jaaaaa, ik had dus laatst een nieuwe stekker moeten kopen bij de Praxis. DAT was het....
Vanmorgen bij Kwantum, via Leen Bakker en Jysk, op zoek naar een ladenkastje voor in de gang, maar gelijk een stekkertje gekocht. Dat ging ik er zelf wel even opzetten. De oude stekker (echt een hele oude, zo eentje die nog heel handig openklapt!)  eraf geschroefd. Nieuwe stekker uitgepakt. Schroefjes los, draadjes erin, (op één bil zittend, want Kiwi wilde ook perse zitten waar ik zat), schroefje vast, andere draadje er weer uit, schroefje los, draadjes erin, schroefje vast, draadje bijna los, schroefje los, schroefje vast. Andere schroefje op de grond, zoeken, schroefje erin, schroevendraaier op de grond, weer zitten. Kiwi aandacht geven, Kiwi beetje opzij schuiven, Kiwi niet blij, boze blik van mijn poezenmeisje. Draadje erin, schroefje vast. Jaaaa, alles zit! Oh..... Ik had dus eerst het omhulsel om de draad moeten doen, voor ik alles vastschroefde? Aaarrgghhh, waarom is dit niet zo'n lekkere ouderwetse openklap-stekker?? Schroefjes los. Draad los. Draad door omhulsel, en weer opnieuw beginnen....*zucht*
Maar dan heb je ook wat! Het lampje sprong net, onder mijn eigen luide gejuich, aan! De timer doet het en het lampje ook! Eer van mijn werk!!

Geen opmerkingen: