dinsdag 24 februari 2015

Getting smart.....


Gisteren zijn Mariska en ik naar de Telfort winkel geweest om mijn prepaid over te zetten naar een echt heus abonnement. Mijn eerste ooit. :-) Jahaaa, Ineke wordt nu toch uiteindelijk ook smart met een phone! Ook alleen omdat Alex een nieuwe heeft gekocht, hoor! Dus kreeg Mariska zijn oude en kreeg ik haar oude, inmiddels dus derdehandse, Iphone. Als het van boven regent dan druppelt het beneden, zeg ik maar zo. :-) Een mooi doorschuifsysteem!
De jongen achter de balie deed echt zijn uiterste best om het allemaal te regelen via zijn computer maar hij kreeg steeds een error. En de error die hij kreeg behoort meestal toe aan een wanbetaler! Nou, zeg! Hallo, meneer de Telfort, we hebben het hier over een PREPAID, hoor! Tssss. Hij ging het anders doen, zei ie, hij maakte wel even een heel nieuw iets aan. Klik, klik, typ, typ. Hmmm. Dat lukte. Mijn oude simkaartje bleek te vintage te zijn om hem in de Iphone te gebruiken, dus daar kwam een nieuwe voor aan te pas. Met een nieuw nummer! Ik wil wel mijn oude nummer behouden, hoor! Geen probleem, dat ging ie allemaal regelen! Er kwam een geel plakbriefje te voorschijn waar de twee nummers opgekalkt werden. Verder niks: geen naam, geen verwijzing van oud naar nieuw, alleen die twee nummers. We konden gaan. Alles komt in orde, heus! Jaaaja! Andere klanten stonden al te springen om geholpen te worden. En ik maar denken aan dat kleine gele, weinig informatieve, plakbriefje dat nog steeds op de balie plakte. Zou hij het vergeten? Zou het wegwaaien? Zou iemand het weggooien?? Ik had er een hard hoofd in.
Maar vanmiddag kreeg ik een smsje op mijn stokoude mobieltje (dat het overigens nog prima doet): mijn telefoonnummer wordt vandaag overgezet, zoals afgesproken. En inderdaad. Als je me nu belt op mijn oude nummer komt het netjes binnen op mijn Iphone. Maar als ik bel vanaf mijn Iphonetje dan zie je dus alleen mijn nieuwe nummer. Huh?? Is nog niet goeddddd. Maar de dag is nog niet voorbij. Anders morgen maar weer even langs....:-/

Geen opmerkingen: