dinsdag 3 maart 2015

Oh, oh, die Ziggo....


Ik zag het al met angst en beven tegemoet: Ziggo ging samen met UPC. Ik herinner me nog dat Casema,  Home en Multikabel gingen fuseren tot Ziggo. Dat verliep ook niet zonder slag of stoot. Daarom hield ik mijn hart vast toen ik hoorde over de fusie met UPC. TV's zouden op zwart gaan! Oh, hemel, dat wordt niksss! Ik blijk toch wel een doemdenker te zijn. ;-) Maar ik moet zeggen... ze hebben deze keer alles netjes op tijd aangekondigd. Ook kreeg ik van tevoren een brief met een heel stappenplan om de tv weer aan de praat te krijgen. Dat gaat wel eens anders bij de Ziggo! Dan staat er zomaar iemand voor de deur met een pakketje: Alstublieft, mevrouw, veel plezier ermee! En dan blijkt daar een nieuwe modem in te zitten.  Een modem?? Hoezo, een nieuwe modem?? Heb er niet eens om gevraagd! De brief daarover werd dan pas dagen erna bezorgd.... Ok! En dan hoor je van je zus dat zij juist GRAAG een nieuwe modem zou willen hebben, aangezien de hare steeds gereset moest worden en ze er ook niet mee op de wifi kon. Na màànden van discussiëren met de Ziggo kreeg ze er eindelijk eentje. Ik bedoel maar.... riekt naar pure willekeur!
Maar goed....maandag was het zover: de TV ging inderdaad op zwart! Stappenplan erbij. En voilà, binnen een poep en een scheet had ik weer beeld. Dat viel mee. Maar ja, dan ben je er nog niet: ik wil wel de zenders weer op MIJN volgorde hebben staan en niet in die van meneer de Ziggo. En dan ben je wel even bezig. Die rust had ik toen nog niet. Ben dus eerst maar even in de auto gesprongen om mijn moeders tv ook weer het levenslicht te laten zien. Ook dat ging voorspoedig, gelukkig. En bij haar maakt het niet uit hoe de zenders gesorteerd staan, ze kijkt er toch maar negen! :-) Jahaaaa, want op haar afstandbediening kan ze niet naar 10! 'Gewoon de 1 en de 0 achter elkaar indrukken, mam!' 'Nee, echt, dat kan op de mijne niet, want als ik dat doe, dan gaat ie alleen maar naar 1!' Zegt ze...... Ze kan alleen plussen en minnen! Pffff.
'Doe het dan eens voor'...... 1, wacht, wacht, 0.... Zie je wel, hij gaat naar 1.  'Het moet sneller, mam'.
1, wacht, 0....Hmmm, 1 0....Ohhhhhhh, hij doet het wellll! :-) *zucht*
Thuis heb ik mijn zenders weer heringedeeld. Daar ben je nog langer mee bezig dan met de hele zenderzoekerij.
En wat blijkt: TV West doet het bij mij niet. En wat blijkt nog meer: er zijn al tig klachten over geweest!
En wat blijkt nog meer: Ziggo adviseert om dan maar nieuwe kabels neer te leggen! En wat zal waarschijnlijk achteraf blijken: Ziggo zal vast de frequentie van TV West gaan veranderen als er zoveel klachten binnenkomen! Ik wacht nog maar even met kabeltjes kopen.... Ik ga eerst maar even mijn klacht bij Ziggo neerleggen!

Bovenstaand een foto uit 2003, voor een wedstrijdje op de ScrapbookFlair site.....

Geen opmerkingen: