woensdag 25 maart 2015

Over bacillen, blommen en achternichtjes...

credits hier

Ik hoop dat het goed gaat...ik voel me al een paar dagen heel moe. Ook al slaap ik 's nachts als een roos, toch zit ik overdag te gapen en te gapen. Hoofdpijn komt, maar gaat ook weer. Hier en daar komen er wat niesjes naar de oppervlakte, maar mijn holtes blijven open. Ik voel me 'vreemd'.
Mijn moeder is al een paar dagen ziek. Griep. Vanmorgen maar eens bij haar gaan kijken hoe ze erbij zit/ligt/hangt. Het ging al weer wat beter. Ik vertrouw dat niet zo. Ik zie dan weer het scenario van 2012 voor me, waarbij ze met een longontsteking  doodziek in het ziekenhuis terecht kwam. Ik heb haar maar op het hart gedrukt om de komende tijd geen knip op de deur te doen.... Mocht het ineens slecht gaan, moet ik wel naar binnen kunnen! Maar ja, zal ze luisteren?
Omdat ik toch in de buurt was ben ik gelijk maar even doorgereden naar 'de Driesprong' om viooltjes te halen. Eigenlijk wilde ik de kleur hebben die ik de laatste jaren steeds had: paars met lila. Laten ze die nou net (nog) niet hebben.... Dan maar een zooi andere violen gekocht. En nog een mooie Dahlia 'Edge of Joy'. Nu maar wachten op een beetje beter weer om ze in potten te doen.
Vanmiddag ben ik naar mijn zus gefietst. En ook daar vlogen de verkoudheidsbacillen in het rond!
Woensdagmiddag past mijn zus altijd op mijn achternichtjes. Joséphine (zie bovenstaande scrap) was deze keer naar een verjaardagsfeestje, maar Géneviève was luid en duidelijk aanwezig! Haha, wat een portretje is dat toch...Laat mevrouw maar schuiven. Er werd een bordspel tevoorschijn gehaald: Knibbel, Knabbel, Knuisje. Wat een leuk spel! Maar waar was de dobbelsteen?? Nergens. Gelukkig bestaat er een online dobbelsteen. (Weer handig, mijn telefoontje) De bedoeling is om 4 verschillende snoepjes vanaf het huisje te verzamelen. Heel spannend, want soms komt ineens de heks naar buiten. Whhhaahhhaaaa. Grote hilariteit natuurlijk! Géneviève zou wel even uitleggen hoe het moest. De spelregels werden ter plekke verzonnen en zo het haar uitkwam in eigen voordeel uitgevoerd. Wat een heerlijk gluupje! :-) Ze was er van overtuigd dat haar spelregels ECHT in de gebruiksaanwijzing stonden. Ze liet ze me zelfs zien. ;-)  Een lekker tutje is het! Ik heb me kostelijk geamuseerd.
Helaas zal ik, en mijn zus en zwager natuurlijk ook, de achternichtjes/kleinkinderen over een paar maanden stukken minder vaak zien. Ze gaan verhuizen! Van 9 hoog op een flat in Zoetermeer naar een huisje met een tuintje in Wassenaar. Ik zal ze missen.....:-/

Geen opmerkingen: