dinsdag 31 maart 2015

Over Lente-concerten en snotneusjes....


Zo zo, wat een stormachtige lentedag! Het lijkt wel herfst! Ik had vanmorgen eigenlijk naar de Zumba gemoeten, maar mijn hoofd werkt niet mee. Eindelijk heeft het verkoudheidvirus me gevonden. Het water drupt mijn neus uit en m'n ogen trekken mijn, met hoofdpijn geteisterde, kop uit. Ach, het zat er al aan te komen... dat voelde ik al. En gelukkig pas sinds gisteren.
Afgelopen weekend was behoorlijk muzikaal. Zaterdagavond ben ik met Carolien en Ine naar het lenteconcert van Inspirited geweest, in 'Op den Hodenpijl' in Schipluiden. Een schattig, mooi beschilderd, kerkje met leuke ramen. Aangezien er beperkt parkeren is stonden er parkeerwachters aanwijzingen te geven. Maar ja, achteruit inparkeren kan ik alleen vanaf één bepaalde kant. En toevallig ging dat deze keer niet in ene keer. Ik zag de goede man alweer fronsen: daar heb je weer zo'n vrouwtje achter het stuur... Hij vond dat hij me aanwijzingen moest geven. Tsss. Grote hilariteit in de auto natuurlijk. 
Het concert zelf was geweldig goed! Wat een koorklank. Zo mooi! De choreografie zag er ook gelikt uit, want het oog wil ook wat. Mijn favoriete nummers waren toch wel: 'In This Heart' van Sinéad O'Connor, ' And So It Goes' van Billy Joel, 'Drink With Me en Empty Chairs' uit Les Misérables en nog wat oude spirituals die ze weer eens van stal gehaald hebben. We hebben echt genoten!

Zondagavond waren we zelf aan de beurt met 'Enjoy' om een concert neer te zetten. De nummers uit de West Side Story workshop moesten na een week of zeven instuderen natuurlijk ten gehore gebracht worden. Aangevuld met nummers uit ons gewone repertoire. En ook dat ging eigenlijk boven verwachting goed. Ook ons publiek was er goed over te spreken. Nu luisteren de meesten toch niet echt met een kritisch oor, dus dat scheelt. ;-)  Ook weer gebeurd! 
We kunnen ons weer op andere dingen gaan concentreren. Zoals op Pasen. Tijd om lekkere hapjes te gaan bedenken, boodschappen te halen, taken te verdelen. Tegen die tijd zal mijn verkoudheid (nee, onze verkoudheid: Mariska is ook gevloerd) ook wel weer op z'n retour zijn! Snif, snuif, Hattttjiess.

Geen opmerkingen: