maandag 16 maart 2015

Putten....


Handig toch dat internet! Zo hoor je dat je moeder en Jan een huisje hebben geboekt op de 'Veluwse Hoevegaerde' in Putten en zo boek je als de wiedeweerga ook twee huisjes op hetzelfde terrein voor mijn zus en zwager en voor ons! Inpakken en wegwezen maar! Ik ben nog nooit zo onvoorbereid op weg gegaan. Geen idee wat er in de omgeving te doen was, geen idee wat voor bungalowpark het was. (mooi en rustig)
En wat hadden we mooi weer! Elke dag een stralend blauwe lucht. 's Ochtends werd ik gewekt door een paar spechten, tok tok tok tok, tik tik tik tik tik. En elke morgen stonden er een paar eenden voor het raam om iets lekkers te bietsen.
Wat hebben we allemaal gedaan? We hebben de schaapskooi in Ermelo bezocht, die uiteraard precies op die dag dat we kwamen gesloten was. Maar een wandelingetje over de heide was ook prettig. (zie scrap hierboven).
We hebben landgoed Schovenhorst bezocht, dat natuurlijk ook gesloten was. :-/ (het seizoen was nog niet begonnen). Op dat landgoed bevindt zich de Bostoren. Een veertig meter hoge toren met een zooi bomen erop. Mijn zus, Jan en ik durfde de klim wel aan. De rest bleef beneden op een bankje zitten. Mijn zus liep wel angstvallig aan de binnenkant van de trap. En ze durfde ook amper over de rand te kijken. We weten nu nog steeds niet of ze nu hoogte- of dieptevrees heeft. Hoog boven de grond is er een uitgebouwde klimkooi. Oh hemel, dat was toch wel griezelig! Van pure spanning kreeg ik de slappe lach daar. :-) Boven op de toren was er dus een bomentuin en een mooi uitzicht over de omgeving.
Ook de Puttense markt hebben we op een ochtend bezocht. Die markt was stukken groter dan we verwacht hadden. De rest van Putten zou later die middag aan de beurt komen want het was inmiddels tijd voor onze huifkartocht! Koetsier Harry nam ons mee voor een uur durende rit door het Speulderbos. Wat een gezellige kletsmajoor was dat, zeg! Hij zat vol leuke verhalen. In het bos stond het huis waar vroeger Q&Q opgenomen was. En er lag een steen waarvan gezegd werd dat op die plek het zwaartepunt van Nederland zou liggen. Na de huifkartocht zijn we Putten weer ingedoken. Daar hebben we bij IJssalon 'de Parel'  (ging precies die dag voor het eerst van het seizoen weer open) een lekkere ijscoupe gegeten en een beetje gewinkeld. Sommige winkels waren dicht i.v.m. biddag. Huh? Biddag?? Blijkt dat ze precies op die dag gingen bidden voor Gewas en Arbeid. Nooooit van gehoord!
Donderdag hadden we een privé dagje. Mijn moeder en haar vriend gingen op bezoek bij mijn oom en tante in Amersfoort. (ik hoorde later dat mijn neef Marcel als figurant speelt in Michiel de Ruijter). Mijn zus en zwager gingen naar de markt in Barneveld en naar Spakenburg. Jan en ik zijn in de auto gestapt voor een rit naar de Posbank om daar mijn favoriete honing te kopen. Lindehoning! Die had ik daar in Augustus gekocht. En die vond ik zoooo lekker! Ik likte net als Winnie de Pooh mijn lepel altijd gelukzalig af. Verrukkelijk! Dus ik heb er nog drie potjes bijgekocht. Daarna reden we over de Veluwe naar Kootwijk waar we bij Gasterij 'het Hilletje' buiten in het zonnetje hebben geluncht.
's Middags hebben we nog een mooie wandeling gemaakt over het Kootwijkerzand. Wat een prachtige omgeving is dat toch. Zeker met die blauwe lucht erboven. Heel mooi! En nog zo rustig. Geen massa's mensen. Mijn telefoontje heeft ons prima de weg gewezen. Goh, wat handig, zo'n ding! Ik wil hem nu al niet meer kwijt!
Maar goed, we hebben een leuke tijd gehad. Hier volgt nog een filmpje met wat foto's....


Geen opmerkingen: