zaterdag 22 augustus 2015

Dromen zijn bedrog...


Ik was vannacht in een grote balzaal. We waren met zijn viertjes aan het behangen. (ik zag alleen Paulien) Ieder was bezig aan zijn eigen stuk, maar niet op aparte muren. Ik werd er een beetje ongerust door. Het gaat zo niet kloppen, het gaat zo niet kloppen. Er moest nog een rare reep behang tussen ook. Waarom nou toch? We zouden zo niet uitkomen met de banen. Intussen kwamen er steeds meer mensen binnen. Allemaal voor het feest. De muziek begon. (Dj Patricia zat achter een paar draaitafels plaatjes te draaien) Ik vond het behang heel mooi. Prachtige kwaliteit met zo'n mooie glans erover! Ook de kleuren vond ik mooi. De grote patronen wat minder, maar toch vond ik het prachtig. Alleen jammer dat het zo lelijk op de muren en de ramen zat. 'Tja, dat komt omdat jullie het verkeerde behangplaksel hebben gebruikt', zei een klein kaal mannetje. ' Kijk, elke baan komt al naar beneden'. Gelukkig kwam de catering voorbij met een hapje in een glaasje. Het glaasje mocht ook opgegeten worden en dat deed ik dus ook. Het feestje verplaatste zich naar het bovendek van een boot. Oh, leuk, varen! Maar waarom mochten we nou niet naar het benedendek van die vrouw die als een cipier bij de deur stond? Ik wilde naar beneden! Goh, wat gaan we lekker snel door de kanalen heen! Oh, kijk, er fietst een fietser voor de boot uit. Ohhhh, dit is zo'n supersonische boot die ook over de weg kan! Handig, zeg!
Gaaf dat ik erin zit! .....

En toen werd ik wakker.

In het ECHTE leven heb ik de laatste dagen behang af staan krabben in de nieuwe flat van Patricia.
Poeh, hee, in de woonkamer zit er behang op de muren die je er vrij moeilijk afkrijgt. Met zo'n afwasbaar plastic laagje erover waar bijna geen water van het stoomapparaat doorheen gaat. Het behang in de gang gaat stukken makkelijker. Toen ik gister kwam was het middenstuk al afgekrabd. De boven en onderkanten nog niet. (vandaar de ongerustheid over het niet systematisch aanpakken van een klus in mijn droom)
We hebben het gehad over de piano die ze mee gaat verhuizen (muziek) en over champagne zodra ze verhuisd is. (glazen, feestje). Ook heeft ze het behang en het laminaat laten zien. :-)
Ik kan alleen het kale mannetje en de boot niet plaatsen. Nou ja, het was maar een droom. :-)

Vanmiddag/vanavond hebben we (6 vrouwen van het koor) film en indisch buffet bij Hennie thuis. Een ieder maakt het een en ander. De Telor Boemboe Bali en de Atjar Ketimoen staan al klaar. Alleen de vruchtensalade voor bij het toetje ga ik dalijk nog maken. De kroepoek ligt klaar, de gebakken uitjes ook. Ik heb er zin in en ik krijg nu al trek!


Geen opmerkingen: