zondag 18 oktober 2015

Herfst.....

Door die wandeling in Clingendael ben ik nu helemaal in de herfststemming! Het sombere weer van de afgelopen dagen heeft daarbij wel meegeholpen natuurlijk. Tijd om de kamer in herfstsfeer te brengen! Een paar foto's van Clingendael heb ik ingelijst en opgehangen. Kastanjes en eikeltjes had ik al verzameld. Ik hoop dat er nu nog genoeg over is voor de eekhoorntjes. Dalijk moeten ze door mij dit jaar naar de voedselbank. *schuldgevoel*...

Bij de Action had ik al zo'n grote bal van piepschuim gekocht. Die heb ik vol geplakt met kastanjes en mos. Dat heeft me wel een flinke blaar opgeleverd. Eén kastanje ging aan de rol en zo greep ik net in een kloddertje kokendhete lijm. Ach ja, het is nogal een risky business, zo'n lijmpistool en mijn persoontje samen. Hij heeft het ook niet overleefd, dat lijmpistool. Ik was net driekwart klaar met lijmen toen er haast geen lijm meer uitklodderde. Nieuw patroon erin, je kent het wel. Knijpen, knijpen. Verrek, de hele voorkant kwam eruit! Er was iets doorgesmolten. Je kon de elektrische draadjes zien zitten. Oei, dit werd toch wel een tikkie gevaarlijk. Ben maar snel op een holletje terug naar de Action gegaan om een nieuwe te kopen. Gelijk gekeken of ze nog een kleinere bal voor mijn eikeltjes hadden, maar helaas. Ook in de stad nergens zo'n losse bal te vinden....
Probeer in de stad ook maar eens een rondbreinaald 7mm van 40 cm te vinden! Gaat je ook niet lukken! Naalden zonder knop dan in maat 5mm?? Neuhhhh, joh, nergens. Dat wordt weer shoppen via het internet! Ik kwam nog wel leuke wol tegen bij de Wibra. Gelijk maar gekocht. Kwam goed bij mijn paarsige jas! Ik heb een leuk patroon voor zo'n jaren 20 muts. Zo'n Downton Abbey muts, zeg maar. Lekker ouderwets. De wol die ik nu heb gekocht klopt natuurlijk weer niet met het patroon. Dus dat moet ik eerst even omrekenen. Komt goed! Maar ja, eerst maar eens een rondbreinaald op de kop zien te tikken. Nu blijken er ook hele mooie sets te bestaan waarbij je 10 verschillende maten pennen op 3 verschillende maten kabel kunt schroeven. Dan heb je gelijk elke rondbreinaald die je ooit nodig hebt in huis. En aangezien ook Mariska voor haarzelf een vest wil gaan breien is het misschien wel handig om in zo'n set te investeren. Dan hebben we er beiden plezier van! Ook van die sets zijn er weer tig verschillende merken en soorten. Heeft iemand goede ervaringen?? Ik ga me maar eens inlezen.....

Geen opmerkingen: