vrijdag 18 maart 2016

The Road Not Taken....


Mochten jullie denken: Nou, zeg, die Ineke schrijft ook niet veel meer op haar blog en we zien ook niet veel scraps meer van haar....dan klopt dat. Niet dat ik mijn interesse heb verloren, niet omdat mijn inspiratie is opgedroogd... ik heb alleen last van mijn nek. En hoe langer ik achter deze computer zit (die ik dus voor bloggen en scrappen enzo gebruik) hoe meer last ik krijg. Deze stoel is gewoon niet ergonomisch verantwoord. :-) Ik denk ook dat het komt van het maken van mijn moeders fotoboek. Toen heb ik wel heel vaak en heel lang in dezelfde houding gezeten. Waarschijnlijk heb ik de boel een beetje geforceerd. Vandaar dat ik mijn nekkie even tot rust laat komen. Komt wel weer goed!
Waar was ik gebleven met bloggen....
Ach ja, vorige zaterdag was dus de crematie van mijn overleden achterneef in Zaandam. Wat was het druk! Ik schat dat er wel zo iets van 160 mensen waren. Zoveel mensen ken ik niet eens. Loes heeft ook het woord nog even genomen. Ik vind dat altijd zo knap. Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen in zo'n situatie. Hoe dichter bij het hart, hoe moeilijker (of zelfs onmogelijk) ik dat zou vinden. 
Menno's zus las nog een mooi gedicht voor. The Road Not Taken  geschreven door Robert Frost. Dat heb ik gebruikt voor bovenstaande scrap. 
Wat ik ook heel apart vond aan de afscheidsdienst is dat er een Arabisch muziekstuk afgespeeld werd. Dit had natuurlijk te maken met Menno's liefde voor de Arabische taal. Ook een oud-collega hield nog een toespraak. Al met al een mooie dienst. 
Maar dat neemt niet weg hoe raar het leven kan lopen. Zo ben je er. Zo ben je weg.
Net als gisteren. Toen overleed, nota bene op St. Patrick's Day, een goeie vriend van Sean, mijn Noord Ierse vriend. Hij kende hem 49 jaar. Overleden binnen een week aan het H1N1 virus (varkensgriep/mexicaanse griep) ..
Ik dacht dat dat virus allang de wereld uit was. Of in ieder geval onder controle....
Mooi niet dus. Dus mensen, leef je leven. Maak je niet druk om onbenulligheden. Ga naar buiten. Snuif op die lucht! Eet dat extra plakje cake ook al ben je op dieet! ;-) (ik heb gisteren lekkere kokosmakronen gemaakt!) Doe je ding in ieder geval. Nu het nog kan! :-)

Geen opmerkingen: