vrijdag 15 april 2016

Oma weet raad..


Wat doe je als je net een sloot kokend hete thee hebt gemorst op je houten tafel en er grote lelijke witte uitgeslagen plekken tevoorschijn komen? Oeeh, dan baal je eerst even. En dan griep je even wat. Je gaat er verwoed met een doekje overheen. Je poetst nog even wat. Je bekijkt het resultaat: nog steeds die grote witte lelijke plekken! Tafel naar de gallemiezen? Balen!
Plaats delict: bij moeder thuis. Verdachte: moeder zelf. Wapen: hevig lekkende theepot. Slachtoffer: mooie kersenhouten tafel zonder eerdere kringen en butsen. Wat nu?
En dan duik je het internet op. Oma weet raad! Een remedie was om de föhn er op te zetten. Nou, dat werkte dus niet. We bliezen de krullen uit de tafel, maar de vlekken zaten er nog steeds. Dan maar de volgende tip geprobeerd: de tafel strijken. Stoel aan de kant. Strijkbout ingeplugd. Wel eerst even een theedoek erover gelegd. En warempel.... de vlekken verdwenen als sneeuw voor de zon! Onder luid gejuich van de hele famielje. Je kunt maar lol ergens over hebben...:-) Handig toch, die tips op het internet.

Ik zit nog steeds met een pijnlijke nek. Tenminste, zodra ik achter de pc kruip. Ik had gehoopt dat het al wat beter zou gaan, maar nee. Ik heb juist zo'n zin om weer eens wat meer scraps te maken. Ik heb weer hartstikke leuke nieuwe (voor mij nieuw) photoshop actions gedownload die ik graag wil uitproberen. En op facebook zie ik allemaal leuke familiefoto's voorbij komen die ik er goed voor gebruiken kan. Maar ja, scrappen gaat nog maar mondjesmaat. Bovenstaande scrap is een oude foto van kleine Joséphine. Daar heb ik een 'sparkle' action op los gelaten. Wat een schattige baby was ze toch. Goh, is ook al weer 7 jaar geleden!

Met breien heb ik geen last van mijn nek. Mijn omslagdoek is ook al af. Vind hem erg leuk geworden. Mooie warme kleurtjes. Ik heb inmiddels weer nieuwe wol gekocht. Perfect passend bij mijn opalen sieradensetje uit Kreta. Dat moet maar een vest worden. Eerst maar eens een proeflapje breien. Mijn stekenverhouding is altijd totaal anders dan wat er op de wikkel staat. Een dunnere naald gebruiken helpt dan ook niet want dan klopt het aantal toeren weer niet. Er zal wel gewoon een steekje bij me los zitten. Maar ik kan er mee leven, hoor! :-)

Geen opmerkingen: