dinsdag 14 juni 2016

Over Mango's en galbulten....

Inmiddels kijk ik weer prima uit mijn doppen. Jeetje, wat scheelt dat, zeg! En toen ik in Delft was, om mijn bril bij 'van der Leeuw' op te halen, vlogen net de JSF en een begeleidende F16 op hun rondvlucht over Nederland laag over. Die heb ik nu haarscherp kunnen zien. Schrok er wel een beetje van, want ik wist niet dat ze die dag over zouden komen! Ik dacht minstens dat de oorlog was uitgebroken! (nu overdrijf ik)

Mango is inmiddels helemaal ingeburgerd hier in huis. Haar leventje verloopt nu volgens een vast patroon. Eten, schattig spelen, eten, lief slapen, eten, grappig spelen, lekker diep slapen, uitrekken en dan.... gaat ze even helemaal los! Je ziet aan haar ogen wat haar snode plannen zijn. En als het me dan te gortig wordt dan zet ik haar even op de gang. Om af te koelen. Dan vindt ze zich uitermate zielig en dan hoor je Mie Mie Mie Mie. En dat vind ik dan weer schattig. En dan begint het hele verhaal weer opnieuw. :-)
Vanmiddag heeft de dierenarts haar weer een herhalingsinenting gegeven. Ze weegt nu 1635 gram. Ze groeit goed. Ze eet ook prima, dus dat klopt dan wel. In september gaat ze onder het mes voor een sterilisatie en een chip. Volgens de dierenarts zou één van haar ouders ietwat langharig kunnen zijn. Ook Mango heeft vrij lange haren bij haar kontje.
Een ietwat langharig stukje tuig dus. En waar ik nu een beetje bang voor ben.... zou ik daarom al twee weken lang constant last hebben van galbulten? Ik zal toch niet allergisch voor haar zijn? Je hoort het wel vaker dat je alsnog allergisch kunt worden voor katten, ook al heb je je leven lang katten om je heen gehad. Of zal het van de aardbeien zijn? Dat hoop ik dan maar. Had ik vroeger als kind ook last van, van de eerste aardbeien van het seizoen. Maar de laatste 40 jaar niet meer. Nu zit ik onder. En jeuken! En ook al zo lang! Slik me gek aan hooikoortstabletten. Dat helpt wel wat tegen de jeuk, gelukkig. Nou, ik heb mezelf voorgenomen dat ik tot volgende week maandag wacht om te kijken of het zich vanzelf oplost. *duim duim*
Zo niet, ga ik toch maar eens een testje laten doen via de dokter. :-/

Geen opmerkingen: