maandag 27 juni 2016

Zon, Sangria, BBQ en een begrafenis!

Of we zin hadden om bij mijn zus en zwager de restjes op te komen eten.... Ze hadden de dag ervoor een bbq georganiseerd voor de kinderen. Voor alle behaalde diploma's enzo. Maar er was nog zoveel over! Oftewel, ze hadden veel te veel gemaakt! :-)  Nou, geen probleem, hoor. Dat lust ik wel.
Jan had een optreden met Inspirited in Naaldwijk, dus hij viste naast het net.
Het weer liet zich van haar goede kant zien. De zon scheen volop tussen de paar wolken door. Ik had pas laat mijn vest nodig. Er kwamen allerlei lekkere hapjes op tafel. In van die glaasjes. Dat staat zo leuk. Daar hebben we ons al flink te goed aan gedaan. Ook de zelfgemaakte Sangria ging er goed in. Nou goed.... was wel een tikkie moeilijk met die lange rietjes die we erbij kregen. :-)
We begonnen al aardig bodem te voelen. En toen ging de bbq nog aan. Pfff. Nou, we hebben nog steeds niet alles opgekregen. Er is nòg over! En na het ijs, koffie met toch ook nog maar een kersenbonbon, ben ik weer terug naar huis gefietst. Ik lag behoorlijk zwaar op de weg kan ik je wel vertellen!

Thuis heb ik voor de derde opeenvolgende avond gekeken naar het Glastonbury festival op BBC. De concerten van Muse, Adele en Coldplay heb ik gezien. Goh, lijkt me zo leuk om dat eens mee te maken, dat Glastonbury. Leuke sfeer, prima artiesten. 
Voor ik naar bed ging keek ik nog even of de zebravinkjes nog wat nodig hadden. Die staan boven op de boekenkast. Maar waar was Jut? Ik zag er maar eentje, Jul! En meestal als ik dan riep kwam er een kopje boven hun nestje uit. Dit keer niet.... Hij bleek op de bodem te zitten. Heel stilletjes. Met zijn half kale koppie. Dat voelde niet goed. En inderdaad. Toen ik vanmorgen keek, lag ie met zijn pootjes omhoog. De rui is hem, denk ik, dit keer fataal geworden. Hij mocht tien jaar worden. 
Dalijk, om 13.15 (na raadpleging van de buienradar) is de begrafenis. Hij wordt uiteraard in onze tuin begraven. In het massagraf der huisdieren. Mariska en ik zullen ons plechtig van deze verdrietige taak kwijten. Het zij zo!

Geen opmerkingen: