maandag 29 augustus 2016

Mango onder het mes....

Kleine meisjes worden groot. En ons Mango meisje is nu 5 maanden en een week. Ze is inmiddels even groot als Kiwi. Hoewel Kiwi kort en mollig van bouw is, is Mango uitgegroeid tot een mooie lange slanke puber. En we merken goed dat ze een pubertje is. Ze heeft enorme mood swings. Het ene uur is ze poeslief en knuffelig. Het andere uur is er geen land met haar te bezeilen. Kiwi krijgt de volle laag van haar. Ze springt om de haverklap boven op haar. Niet echt om te spelen, maar echt om uit te dagen. Je ziet het gewoon aan Mango’s oogjes. Als die wild staan zet dan je politiepet maar op. MANGO! NEE! NIET op Kiwi springen! MANGO! NEE! NIET aan mijn wasgoed hangen! MANGO! NEE! Je mag NIET aan de eettafellamp hangen en zwieren! MANGO! NEE! NIET aan de planten eten! MANGO! NEE! NIET langs de hordeur omhoog klimmen om te proberen via het openstaande bovenlicht de tuin in te ontsnappen! AAARRGGGG! Dat laatste was eigenlijk het meest vervelende.  Mevrouw wil de hort op. Maar ik wil geen nestje jonge kittens.... En om nou met dat warme weer de hele tijd met de deuren en ramen dicht te zitten...hmmmm.
Dus ik heb vrijdag de dierenarts maar eens even gebeld. En ja, ze mocht al gesteriliseerd worden. Gisteravond heeft ze haar laatste avondmaal gehad. En vanmorgen heb ik haar in de reismand gepropt en weggebracht. Pfff. Toch een vervelend gevoel om een gezonde poes naar de dierenarts te brengen voor een operatie. Ik voel me een beetje schuldig. Maar ja, het moet gebeuren. Ze wordt nu ook gelijk gechipt. Inmiddels tikt de wachttijd tot haar ophaaltijd aardig weg. Ik heb de badkamer maar een grondige beurt gegeven. Alles om er maar niet aan te denken hoe ze dalijk onder zeil gaat/is. Bezig blijven, Ien, bezig blijven! En niet steeds naar de klok kijken..... Nog vier en een half uur!

Bovenstaande foto: mevrouw denkt dat ze nog steeds op het toetsenbord past.
Onderstaande foto: mevrouw ziet voor het eerst een buurkat.....

Geen opmerkingen: