zaterdag 6 augustus 2016

Rotjeknor...


Zo, hè, hè, daar viel vrijdag dan eindelijk het geboortekaartje van Lorelai op de mat. Jeetje, wat heb ik daar lang op moeten wachten. En ik wilde juist zo graag een scrap tesamen met het kaartje maken. Op het kaartje staat uiteraard een uiltje. En in haar kamertje zijn er nog veel meer te vinden. Lief! Het kindeke is alweer bijna 3 weekjes oud. Wat gaat dat toch snel.

Afgelopen donderdag ben ik met Mariska een dagje naar Rotterdam geweest. We hadden op Leidschenveen afgesproken want zij kwam uit Den Haag en ik uit Zoetermeer. Met de metro E richting Slinge sta je zo in de binnenstad. Eén van onze doelen was TK Maxx. Een winkel waar we in Dublin ook al kwamen. Het is een beetje een rare zaak. Het lijkt alsof je in een goedkope troepies winkel bent. Het voelt aan als een Primark, zeg maar. Een beetje rommelig. Maar als je dan gaat spitten tussen alle kleding, rek voor rek, dan blijken er toch wel weer wat pareltjes tussen te hangen. En die zijn dan weer niet zo duur.
Zelf was ik op zoek naar een grote bruine leren tas die ik op de site had gezien. Helaas hadden ze hem niet. Jammer, want als ik een leren tas koop, dan komt hij 9 van de 10 keer daar vandaan. Misschien de volgende keer...of misschien als ik weer eens in Dublin ben.
Mariska was nog nooit in de Markthal geweest, dus daar hebben we ook nog een rondje gemaakt.
En hoe leuk: er was nu ook een kraampje met allerlei kruiden. En wat rook het daar lekker!
Dus wij stonden daar zo te kijken of we iets zagen wat we niet kenden en/of we nog niet in huis hadden. 'Willen jullie misschien even wat proeven?'. Nou, ja, eigenlijk wel. Doe maar die Chakalaka mix.... Ik had er nog nooit van gehoord maar de naam alleen al klinkt leuk. Zo, die was lekker! 'Proef ook onze eigen mix maar eens, Marrakech mix'. Zo dan, die lustten we ook wel. Ik zag al allerlei lekkere gerechten voor me. Dus ja, ik kwam weer met drie bakken kruiden thuis. :-)
Op het internet kwam ik al een recept tegen van Chakalaka. Dat blijkt een zuid afrikaans gerecht te zijn. Ga ik binnenkort maar eens maken.....

Geen opmerkingen: