dinsdag 23 augustus 2016

Tripje naar Duitsland...



Zo! Weer terug van ons tripje naar Duitsland. Het begon vrijdag al goed: een grote file op de A12 die Jan en ik hebben kunnen ontlopen door een sluiproute te nemen, maar waarin de auto met Jos en Nico en die van Jan, met mijn moeder en mijn oom erin, terecht kwamen. Tenminste, dat hoorden we later pas. Met Jos en Nico was er wel contact via de telefoon gelukkig. Jan kwamen we twee keer bij toeval tegen op de weg. Maar goed, na 5 en een half uur en twee pitstops verder kwamen we aan bij het hotel.
's Avonds was het feest in Gladbeck. Een plein was volgestouwd met eettentjes en wijnbarretjes en er was een podium met bandjes. Ook een Beatles coverbandje. Was wel leuk. En ook best druk. Trok veel mensen. Het feest zou doorgaan tot in de vroege uurtjes, maar dat hebben wij niet meegemaakt. Moe!!!
De volgende ochtend, na het uitgebreide ontbijt, zijn we terug gegaan om wat te winkelen. Buurman Jan (ik noem hem zo maar even om misverstanden te voorkomen tussen die Jan en mijn Jan) bleef in het hotel. Hij heeft neuropathie, dus lopen is pijnlijk voor hem.
Er was ook een marktje. We hebben nog even staan te kijken bij het kampioenschap appels stapelen. Ja, echt, daar blijken wedstrijden in te zijn! :-)
's Middags hebben we met z'n allen op een terras van het hotel gezeten. Heerlijk in het zonnetje!
's Nachts om 4 uur zaten we rechtop in bed: Boem, boem, knal, knal! Vuurwerk!! Ik dacht dat dat vanaf het hotel afgeschoten werd aangezien er die dag een bruiloft was geweest. Moeilijk om dan weer in slaap te vallen met een snurkende man naast je. ;-/  Oordoppen maar weer in. Tot ze gaan kriebelen, dan weer uit. Uit/in/uit/in. Gaap!
De volgende ochtend....regen en miezer. He, jasses. Maar het zou weldra droog worden dus we zijn toch maar op pad gegaan: naar Waterschloss Wittringen. Een wandelingetje van 19 minuten. Moest kunnen, ook voor Jan de buurman. Inderdaad, een leuke wandeling. Mooi gebied ook! En een ERG leuke lokatie voor een trouwerij! (even doorgegeven aan Mariska...;-) ) Daar vonden we ook de resten van het afgestoken vuurwerk! Na bezichtiging van het domein en de vogeltuin zijn de 'ouwetjes' (hihi) terug naar het hotel gewandeld en de 'jonkies' zijn nog verder het park ingetrokken. Heerlijk door het bos gebanjerd.
's Avonds gegeten bij een chinees/mongolisch restaurant in Gladbeck. Daar heb ik mijn eerste kangoeroe- en struisvogelvlees laten wokken. Had ik nog nooit gegeten, dus ja, als het er ligt..... Vriendelijk personeel ook.
Na nog een kopje koffie in het hotel hebben we alvast afscheid genomen van Jos en Nico. Zij zouden de volgende morgen al vroeg richting Tjechiƫ en daarna naar Beieren vertrekken.
De rest heeft nog uitgebreid ontbeten en ging toen op huus an. Jan en ik wilden nog even naar de Posbank om een wandelingetje op de hei te maken. Maar daar aangekomen miezerde het nog steeds behoorlijk hard, dus toch alleen maar even honing gehaald. Zomerhoning, want de grote potten linde honing waren nog niet binnen. Wij waren rond drie uur thuis.
Ik ben nog steeds moe. Poeh, toch wel heel intensief, zo'n lang weekend weg met een groepje.
Maar het was wel heel gezellig! :-)

Geen opmerkingen: