zaterdag 10 december 2016

Afscheid en Sint...

Gisteren hebben we afscheid genomen van mijn oom. De crematie vond plaats in Leusden, vlak tegen Amersfoort aan. Er is liefdevol gesproken door zijn kleinzoon Luke. Ook ome Nico's beste vriend nam het woord en vertelde het een en ander van vroeger. Ze kenden elkaar meer dan 50 jaar...
Tijdens de begeleidende muziekstukken keken we naar een slideshow met foto's van vroeger tot nu. Mooi om te zien.
Mijn moeder verbaasde zich erover dat ome Nico blijkbaar ook van franse muziek hield, net als zij. Dat heeft ze nooit geweten. En als ik voortaan 'May it be' hoor of 'Mag ik dan bij jou' zing met het koor zal dat onlosmakelijk verbonden zijn met een gedachte aan mijn oom.



Ondanks de afgelopen weken hebben we toch Sinterklaas nog gevierd. Eigenlijk zoals elk jaar. Een schaal met lekkernijen en een grote pan soep. Erwtensoep dit jaar. Broodjes met luie wijven gehakt erbij. Toetje met vla, stoofpeertjes en stroopwafels. En het nieuwe dobbelspel! Dat ging veel beter dan vorig jaar. Nu kon iedereen blijven zitten waar ie zat. Alleen de kadootjes verplaatsten zich van de een naar de ander. We hadden nu ook kaartjes met opdrachten erop. En als Alex er eentje moest pakken was dat altijd slecht nieuws voor de rest. :-)
En nu gaan we maar weer eens aan de kerst denken. Er komen al kaarten binnen. Jeetje, wat zijn sommige mensen toch snel. Ik ben er nog helemaal niet mee bezig.....:-/

Geen opmerkingen: