maandag 16 januari 2017

Over knotjes....

Ik ben toch wel een beetje verslaafd aan die Wibra Fenna wol, hoor. Het breit en haakt prima.
En dan hebben ze ook steeds van die leuke kleuren! En dan neem ik maar weer een zooi bolletjes mee. Deze omslagdoek hier rechts heb ik gehaakt uit 4,5 bol. En ik ben er helemaal tevreden over. Het was een leuke klus om te doen. Ik blijk toch wel erg van haken te houden. Er zit zelfs geen ene fout in! Het patroon heet 'Dawn in the Woods' en is gratis te downloaden! Je kunt maar beter niet het uitgeschreven patroon volgen. De tekening werkt veel beter en is veel overzichtelijker.
De rand heb ik nog wel even geblockt zodat het opengewerkte patroon beter zichtbaar werd. Ik vind hem erg leuk geworden! En ik had nog een beetje wol over dus ik heb er ook maar gelijk een muts bij gehaakt. Uit het blote hoofie, zonder patroon. Nog gelukt ook....


Toen ik er bijna klaar mee was had ik op Ravelry al weer een nieuw patroon gezien. Dit keer een omslagdoek met een beetje iers patroon, Celtic Myths. Ik hou wel van omslagdoeken. Dat neemt net genoeg tijd in beslag om niet te langdradig te worden. Want dan verlies ik mijn interesse. Twee Ă  drie weken aan iets werken vind ik lang zat. Dan wil ik weer een nieuw kleurtje zien, dan wil ik weer een ander steekje. Deze omslagdoek gaat het dus worden. En ja, zo'n keltische MOET dan natuurlijk in groene tweed! Vind ik wellll. Dus dan ga je maar weer eens het internet op om naar bolletjes te zoeken met dezelfde stekenverhouding als op het patroon. Zo wijs ben ik inmiddels wel. Ik kwam uiteindelijk uit op Lang Yarns Seta Tweed. Na een paar dagen wikken en wegen tussen drie kleuren groen heb ik uiteindelijk gekozen voor mooi olijfgroen. Het duurde even voor mijn bestelling binnen was aangezien ze niet voldoende bolletjes van hetzelfde verfbad meer hadden. Intussen heb ik dus maar even in Mariska's wolvoorraadje gegrasduind. Daar kwam ik gemĂȘleerde dikke wol tegen. Mooi, daar kan ik ook nog wel even snel een das van breien. Op naalden 7, dus daar vloog ik doorheen. Ook weer met een gratis patroon op Ravelry. Tjonge jonge, wat is dat toch een fijne website! Neem eens een kijkje zou ik zeggen. Je moet er wel even een accountje voor aanmaken, geloof ik. Maar dat is gratis. En dan heb je ook wel wat!

Geen opmerkingen: