maandag 20 februari 2017

Musical Scratch Leiden

We hadden de bus van 8.31 richting Leiden. Je kunt wel eerder gaan, maar dan sta je in een gigantische rij bij de Pieterskerk waar de Musical Scratch jaarlijks wordt gehouden. Nee, laten ons maar lekker op ons gemakkie aan komen kakken... om het maar plastisch uit te drukken.
Jassen uit, plekje op de tribune innemen (die Marjan en Hennie al voor ons hadden geconfisqueerd), koffiemuntjes kopen, plasje plegen en dan nòg heb je tijd om een beetje rond te kijken voor de happening van start gaat.
We waren dit jaar met 808 zangers. Doordat het repertoire vorig jaar exact hetzelfde was gingen we voorspoedig door de oefensessies heen. Ook het orkest had dit jaar minder aanwijzingen nodig.
We zaten net in een nummer tot er commotie bij de mannen ontstond. Er was er eentje niet goed geworden! Die werd door mensen van de EHBO de tribune afgedragen. Poeh, de man zag asgrauw. Later hoorden we dat het alweer een stuk beter met hem ging. Gelukkig maar.
Tussen de middag hebben we, aangezien La Place gesloten is, bij de HEMA gegeten. Wat ging het daar tergend langzaam allemaal. Veel te weinig personeel zo rond lunchtijd. Mijn broodje was gelukkig kakelvers en mijn croissantje ook.
's Middags hebben we weer geoefend, nu met de solisten erbij. Dit jaar waren dat Vannessa Thuyns en Luc Steegers. Ze waren helemaal top! Wat een heerlijke stem heeft die knul, zeg. Ik hoop dat dat een blijvertje is!
Ik heb eigenlijk de hele dag een goed gevoel gehad. Over ons zingen (iedereen rond me zong goed), over het orkest, over de solisten met hun mooie stemmen en over de dirigent Martin van der Brugge natuurlijk. Hij doet het toch maar. En ook op zo'n humoristische manier.
's Avonds hebben we net als vorig jaar bij de Bierbengel gegeten. Ook dat was weer erg lekker. Dit keer had ik een salade van lauwwarme geitenkaas met honing, een kogelbiefstuk met Madeirasaus en een huisgemaakt chocoladetaartje met vanille ijs toe. Smul!
En toen was het eindelijk tijd voor het concert. Op een paar hele kleine dingetjes na ging ook dat uitstekend. Een heel sfeervol optreden. Het publiek was enthousiast en wij allen ook.
Klokslag 22.00 was het afgelopen. En na het in ontvangst nemen van het applaus zijn we weer naar de bus gelopen. Even lekker genietend van de frisse lucht. Dat heb je dan wel even nodig.
Tegen elven was ik weer thuis. Met mijn kop nog vol van de indrukken. Volgend jaar misschien toch wel weer musical? Of toch Mozart? Hmmmm. Eerst even afwachten of er volgend jaar wel weer wat nieuwe nummertjes bijkomen.....

Geen opmerkingen: