maandag 27 februari 2017

Unikat, Virtual Reality, dance moves...

En zo is er weer een shawl af! Deze heb ik gehaakt met Unikat, een vierdraads verlopend garen.
Het was even een apart gevoel, haken met dat spul. Aan het begin stak ik steeds met mijn haaknaald door de draad. Dus een hoop gepiel. Mopper de mopper. Later had ik de slag te pakken. En dan schiet het op. En dan blijf je haken! Want elke keer verandert er een kleurtje in je draad. En dan doe je nog maar een stukje...en nog een stukje en nog maar een stukje tot je bij het volgende kleine knoopje bent. Het patroon, de Erigeneia, was simpel. Hier en daar kwam ik niet helemaal uit en heb ik een beetje gesmokkeld. Daar zie je verder niks van. De rand heb ik weer precies pas gekregen. Heb er nog wel een paar extra toeren bij verzonnen, want mijn draad was nog niet op. Ik vind hem mooi geworden!

Op facebook ben ik lid geworden van een aantal brei/haak groepen en wat breiwinkels. Zonet kwam er weer een leuke aanbieding voorbij. Dus maar weer 2 strengen voor mezelf en eentje voor Mariska besteld. Daar maken we wel weer wat van! .... :-) Ideeën te over!

Laatst had Alex zo'n Virtual Reality bril/ding bij zich. Gaaf! Ik moet altijd zo lachen om dat soort gadgets. Zit je zomaar bij Max Verstappen in de raceauto. En zo voelt het ook, hè? Gaat hardddd. Ik zat helemaal mee te rijden. Durfde amper om me heen te kijken. Ik hield de bochten in de gaten. In de achtbaan is ook zoiets. Poeh! Nu weet ik precies waarom ik niet in die dingen durf! Ja, als ik met mijn rug naar de rijrichting zou zitten...dan zou het niet zo eng zijn. Leuk om eens zo'n ding te gebruiken en misschien bestel ik er ook nog wel eentje. Er zijn zat 360 º filmpjes op Youtube te bekijken...

Zaterdagavond heb ik zowaar Jan mee kunnen tronen naar het 'vrij dansen' in de dansschool.
Ik had namelijk al half en half afgesproken met Hillie en haar man. ;-) Jan is druk doende met de financiële overzichten van zijn oudleerlingen-vereniging. Maar daar gaat zoveel tijd inzitten. Tijd die hij eigenlijk niet heeft. (vind ik zelf, hoor, hij niet)
Maar zaterdagavond heeft hij gespijbeld en hebben we dus een gezellig avondje achter de rug. Nog wat kunnen oefenen met de nieuwe stappen in de samba en de quickstep. De slowfox met Jan ging voor geen meter, maar toen ik met Alex danste ging het wel. Zelfs nog een nieuw stapje erin geleerd, per ongeluk! Alex dacht dat wij dat stapje al hadden gehad. Hihi, niet dus...

Geen opmerkingen: