maandag 29 mei 2017

Onze allerlaatste dansavond....

De foto's hiernaast zijn gemaakt tijdens de laatste 'vrijdans'avond op de dansschool. En afgelopen zaterdagavond was onze aller, aller, allerlaatste 'Laat zien dat je danst' avond. We hadden het al warm toen we er naartoe gingen. De hele dag was het al zo'n graadje of 30 geweest. En dan 'moet' je nog dansen ook.... Toch hebben we dat met plezier gedaan. Jan was aan het begin een beetje zenuwachtig. Hij was gehaast en gespannen. Later had hij er geen last meer van. Zelf ging ik volledig de mist in bij de Paso Doble. Zo raar: een bepaalde variatie, die ik juist hartstikke leuk vind en die normaliter goed gaat, was ik helemaal vergeten! Weg! Kwijt! Eventjes maar, hoor. Bij de tweede poging had ik hem weer. De Paso Doble is voor mij toch een chaotische dans. Zo ziet het er niet uit, maar zo voelt het wel. De ene keer moet ik in de looprichting, dan weer achteruit of opzij. Dat kunnen mijn hersentjes bijna niet meer bijbenen, joh.
Voor de rest ging het eigenlijk wel goed. Het was leuk om naar Mariska en Alex te kijken. Die zoefden lichtvoetig door de zaal. Zij hebben in de loop van de tijd zoveel geleerd! Een mooi paar.
Aan het eind van de avond hebben Fons en Willy op aandringen van het publiek nog een paar dansen gedaan. Zo mooi! Zo hoort het eigenlijk, hihihi. Soepel, gracieus, sierlijk, lichtvoetig, op elkaar ingespeeld. Het was wel een gek idee dat het hun allerlaatste dansen waren. Nou ja, op de dansschool dan, hè? Voor hen breekt er nu een andere tijd aan. Lekker genieten van hun pensioen! Het ga ze goed!
Onderstaand nog een impressie van de avond....

Geen opmerkingen: