maandag 14 april 2008

Zingen, zingen, zingen!


credits hier





Ik was gisteravond bekaf. Ik lag al om half 11 in m'n bed. Ik word echt een dagje ouder, hoor. Ik ben niet zo soepeltjes meer. Klaag, klaag, steun, kreun....:-)
Maar we hadden natuurlijk gistermiddag wel het voorjaarsconcert met ons koor. Om half 2 was iedereen aanwezig, waarna we bijna alles hebben doorgezongen wat er eventueel mis zou kunnen gaan. Het concert zelf begon pas om 3 uur. Het was in de theaterzaal van verzorgingshuis Steenvoorde. Ik bleek er al eens opgetreden te hebben met m'n vorige koor Inspirited, samen met een koor uit Glasgow dat toen op bezoek was bij ons koor. T'is een leuk zaaltje, compleet met balkonplaatsen. Het (hoge) podium was best diep, maar helaas niet zo breed. En Maarten, onze dirigent, zat beneden aan de vleugel. Dus de achterste rijen zangeressen stonden op kratten. Dat was nog even passen en meten, want een aantal kratten hadden een rasterwerk. En om daar nu anderhalf uur op te staan met je hakjes, onbeweeglijk, om er niet doorheen te zakken.....nou nee. We hebben best goed gezongen volgens het publiek. Vooral de nummers 'I'll never fall in love again','Memory','Sealed with a kiss' en de Disney medley 'Happily ever after' vielen in goede aarde.
Er was net voor de pauze nog een intermezzo van een bamboefluit-ensemble. ( mooi woord voor galgje!) Om kwart over 5 gingen we weer op huis aan. Jan heeft maar wat bij de snackbar gehaald, want ik had echt geen puf meer om nog iets in elkaar te flansen.

Vanmiddag zijn Sylvia en ik 5 uur lang bezig geweest met haar trouwkaart en tekst. Dat is nu zover klaar dat er proefprinten gemaakt kunnen worden. We zijn ook nog op zoek geweest naar muziek voor tijdens de huwelijksvoltrekking. Dat blijkt weer nieuw te zijn, dat er ook tijdens burgelijke huwelijken muziek gedraaid kan worden. IK heb het nog niet eerder meegemaakt. Jullie wel?
Tijdens de kerkdienst is het natuurlijk wel gebruikelijk, maar in een stadhuis? Ik vind het wel wat hebben. Zeker als je alleen voor de wet trouwt. Maar ja....welke muziek kies je? Valt nog niet mee. Het moet natuurlijk wel passen bij een feestelijke gebeurtenis. Het allereerste wat je dan te binnen schiet is het volgende lied:

Want engelen bestaan niet
maar een bruidspaar zoals zij.
Vind je eenmaal in leven
en daar blijft het dan wel bij.
Ik ruik de rozengeuren
en zie de maneschijn.
Een geheel toch vele kleuren.
Nee, een paar zoals zij
zal er nooit en te nimmer meer zijn.

Hihihihi. Herkennen jullie het nog? Van de Ron's Honeymoon Quiz??? Nee, dit nummer wordt het niet, hoor. Maar probeer het nu nog maar eens uit jullie kop te krijgen!! :-P

Geen opmerkingen: